Lucia

Igår var det luciatåg på dagis. Då mår man riktigt bra som mamma. Riktigt varm av stolthet i mammakroppen.
Alexander påminde mig om att "inte glömma tomtepåsen" flera gånger innan vi gick till dagis. Nej, jag glömde inte tomtekläderna. Men jag glömde en del annat... Som till exempel att tömma kameran på en del foton. Så nu blev det bara en bild. En dålig bild. Var lite besviken men passade på att bara njuta av stunden istället.
 
Tänk att man kan bli så berörd av en massa lucior, tärnor, pepparkaksgubbar, några få stjärngossar och en mängd tomtar. Barnaröster som sjunger och går lååångsamt i snön. Det blir rätt trångt för alla åskådare, närmare 70 barn som står på gården och alla vill ju se sitt egna barn så gott det går.
Men jag såg Alex och han såg mig. Men inte samtidigt. Han hade vinkat sa han efteråt och såg lite ledsen ut. Men efter lite varm choklad, pepparkaka och stora kramar och pussar så var mamma förlåten.
Självklart fick han höra hur duktig han varit, och att jag hörde hur han klämde i och sjöng "TIPP TAPP TIPP TAPP TIPPETIPPETIPPTAAAAPP" ända från tårna!



Den verkligt dåliga bilden... Men han finns där... Bakom den större röda konen, brevid lucia med rosa mössa och krona :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag kan bara instämma. Det är helt underbart med luciatågen och alla olika uppträdanden dom har för sig. Kärleken svallar över... <3 Lovely!

2009-12-15 @ 18:21:38
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Erika

vad kul att du också har en blogg! rolig att läsa & hålla koll på vad du gör, saknar dig på jobbet! jag är tillbaka på 75 nu, kom & hälsa på snart!

kramar

2009-12-15 @ 21:29:59
URL: http://erikaerika.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0