AJ!

Molly fick sitt 3 månadersvaccin igår. De får två sprutor numera och den andra måste ha gjort jätteont! Min skrutta skrek som bara den och blev ilskt röd i ansiktet. Hu, vad hemskt det är att hålla fast dem och se sköterskan sticka in nålen! I övrigt var allt bra, hennes siffror;

Vikt: 5370 g (liiiten dipp från kurvan, men ingen fara)
Längd: 62,5
Huvudomfång: 39,2

Så hon är ganska lång och kan knappt ha Alex gamla kläder, de är för breda!

Imorgon är det Alex och min tur att få spruta, för svininfluensan. De har öppen mottagning på BVC på torsdagar och då ger de mamma en också "när jag ändå är där".
Storebror "Doktorn" reagerade med total lycka när jag sa att han skulle få spruta... Gjorde nån slags snurr a la Tomas Brolin och tjoade "Ja, ja, jaaa!! Ska vi åka NU!?"
Får väl se om han är lika lycklig imorgon... Har lovat honom en tripp till leksaksaffären efteråt, kanske de kan vara läge att köpa ett doktors-kit åt honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0