Snö?

En underlig dag idag, blev inte alls som planerad.

Molly sov som vanligt ganska dåligt, hon spänner sig så och skulle helst sova i min famn. Men det händer mycket för henne nu. En helt ny värld har öppnat sig nu när hon kan ta sig runt på golvet.
Imorse ställde hon sig upp i sängen och flinade gott åt mig och Alex som vaknade sist av oss tre!
Och då med frågan "Mamma, har pappa tappat ett öga...?" Sen kom han på själv att han måste ha drömt. Han har precis börjat förstå det där med att drömma.

Äntligen börjar den där askan avta (heja!), men då kommer det snö istället.
Alexander blev tydligen så besviken att han började gråta på skogsutflykten, jag hämtade hem honom vid 11-tiden.
Han "var inte sig själv" sa personalen. Inte sjuk i alla fall, men han frös och hade varit ledsen.
På vägen frågade han varför det snöar. Igen. Varför mamma!?
Vi satte oss under filten i soffan istället och tittade på Pippi. För femtielfte gången på en vecka. Sen gjorde vi egen Play doh, den skulle bli härligt grön, men blev skogsgrön... Gosig att mojsa med i alla fall.

Jag har varit trött idag. Alex humör har gått upp och ner som en bergochdalbana. Molly gnisslar tänder, de som verkligen borde dyka upp snart... Vad ska jag skylla på sen? 

Det är ju tur att det är en ny dag imorgon. Den ska bli så mycket bättre!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Skyll på utveckling, det är ju det. :) Här utvecklas det för fullt, både hos sonen, i min mage och jag själv.

Kram

2010-04-22 @ 09:31:14
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Hoppas att det vara var en "sån" dag för honom och att han inte blir dålig. Ja vad ska vi skylla på om inte tänderna kommer snart?

Vincent är inne i Djungelboken :-) Det är skönt att slippa Star Wars, Ben10 etc.

Kram igen.

2010-04-22 @ 21:57:29
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0