Tankar hos en 4-åring

Bara ett litet axplock av gårdagens kommentarer och konversationer...
För att inte nämna alla tusen "varför?" som vi hör dagligen!

Efter en längre stunds prat mellan Alex och en tant på en bänk i Vällingby...
Jag: "Alex vi måste gå nu"
Alex: "Jamen jag ska bara visa min katt" (en leksak)
Jag: "Men vi måste gå nu för parkeringsbiljetten går ut"
Alex funderar...
"Men mamma... Den har väl inga ben heller!?"

Innan nattning:
"Hela min kropp säger att den är trött och vill höra saga nu"

Vid ett tillfälle idag så hoppade Alex på min mage varpå jag säger åt honom att sluta för att det började göra ont.
Alex: "Kan du gå sönder då?"
Jag: "Ja, det kan man väl säga"
Alex: "Då får vi köpa en ny mamma"
Jag: "Jasså, vad kostar en sån?"
Alex: "16 kronor. Morfar betalar"
Jag skrattar: "Jaha... Hur ska hon se ut då?"
Här väntar jag mig ju att få höra "precis som du" eller liknade...
Men svaret blev "Hon ska ha tuttar och ingen mun!"

Hm. Hur ska man tolka detta?




Kommentarer
Postat av: Johanna

asg jag döööör av skratt!!! Den sista var oslagbar! Underbara unge...

2010-08-11 @ 23:25:45
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Caroline

ha ha ha vad roligt! Ant pratar du för mkt!! ;-)

KRAM!!

2010-08-17 @ 20:08:33
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Karin

Ha ha ha. Tuttar och ingen mun... det ar val dromtjejen for de flesta man, men for en 4-aring? ha ha ha . <3

2010-08-19 @ 02:23:45
Postat av: Anonym

Alltsa jag skrattar fortfarande, jag laste det har inlagget for en vecka sedan och sen har jag gatt tillbaka for att lasa det flera ganger. Ha ha ha herregud!

2010-08-24 @ 06:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0