Lördag!

Sitter och myser i soffan med glögg i koppen och "Masterchef" på TV'n.
Ser redan nu fram emot min sovmorgon imorgon.
Idag har Rich jobbat lite extra och jag tog barnen till Ekerö.
Helt fantastisk bilfärd dit, barnen somnade och jag njöt av bra musik och ett underbart vinterland.
Så skönt att komma hem till mina föräldrar och bara vara.
Molly och Alexander har sprungit varv efter varv efter varv på nedervåningen och skrattat så! Det smittar ju som bara den och det är så härligt. Bland det bästa som finns. Barnskrattet.

Jag och Molly åkte hem. Alexander sover kvar.
Han har längtat så efter sin mormor och morfar. För några dagar sedan fick han mig att förstå hur gärna han ville sova kvar där idag. Sova kvar själv.

Med sina egna välvalda ord så öppnade han mina ögon något.
Han behövde en paus. Egentid. Som jag själv så ofta suktar efter.
Jag brukar kalla honom "världens bästa storebror". Jag tycker han är det.
Varje dag, varje timme, nästan varje minut så är han så snäll mot Molly.
Offrar någon leksak (en bil oftast), ger henne gensvar på kramar och pussar.
Han "hjälper" till och med mig om Molly är grinig och inte vill göra som mamma vill. Då är han där och pratar på Mollys vis, så att Molly ska förstå att det bästa för stunden är att ge vika för mammans önskningar.

Så helt självklart ska denna storebrorsan få en paus. I sin frizon.
Jag hoppas han har riktigt roligt. Myser, leker och sover gott.
Imorgon jobbar jag, men på måndag har jag båda barnen hemma.
Då ska Alex få gå och klippa sig.
Sitta i ferrarin, bli klippt (lite, lite med trimmern, resten med sax och absolut ingen hårtork), få lite färg i håret (hoppas rosa inte är slut denna gång), sedan lunch... Pannkaka!

Jag längtar redan.

Kommentarer
Postat av: Frida

Myspys för Alex mao, Lyxhelg hos mormor och morfar!

:-)



Härligt med egen tid för stora som för små!



Tipsar om en auktion, vad har Skrållan för stl nu?

http://www.tradera.com/HELT-NY-KLANNING-FRAN-LINDEX-FIX-I-STORLEK-80-auktion_302964_123831959

2010-12-05 @ 19:20:21
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0