5 månader

Mitt lilla hjärta blev 5 månader gammal idag. Igår var vi på BVC och Molly fick två sprutor, en i vardera ben. Det är verkligen inte roligt att se sköterskan sticka ens barn. Spruta nummer två tyckte Molly inte om! Stark är hon också min tjej, sparkade med sitt lilla ben så att jag fick hålla riktigt hårt. Usch. Lite feber på kvällen och natten fick hon också, men ingen större fara. Annars var det bra, 65 cm lång och hon väger 6470 gram.

I övrigt gillar hon numera magläge, hon snurrar runt rätt snabbt efter att man lagt henne på golvet. Hon suger fortfarande på allt hon får tag på. Nu har hon även upptäckt sina fötter och kämpar för att få smaka på dem!
Lite smakportioner (utöver leksaker, kläder och kroppsdelar) har Molly fått också. Potatis är äckelpeckel, morot gott och gröt går ner det med. Hon ÄLSKAR en blandning morot och palsternacka som finns på burk, när hon ser den viftar hon med armarna och säger uh uh uh med vidöppen mun! Men mängder åker ur munnen igen, jag gissar att hennes korta tungband inte hjälper henne heller...

Här dagens foto på vår fina Molly!





Kommentarer
Postat av: Caroline

Grattis Molly på din 5 mån dag från Stella! Härligt att hon gillar mat! :-) Sött kort på fin Molly! KRAM!!

2010-01-16 @ 23:21:29
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Frida

Grattis till lilla Skruttan, hon är så go och fin eran lilla kicka. Pussar i massor till henne!

2010-01-17 @ 16:17:57
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0