Kallt, kallt men varmt!

Idag är det riktigt kallt, -17 grader står termometern på just nu! Idag hade vi en inne-slappar-dag och vad skönt det var! Våra gäster åkte hem igår, saknar sällskapet massor! Fast det är helt klart ganska skönt att ha hemmet för sig själv igen. Så idag har vi ritat, kollat på Ice Age 3 och kört en massa varv på Alexanders julklapp, Scalextric med McQueen och Chick Hicks. Behöver jag skriva att han älskar det!? Så underbart det är att se sitt barns ansikte lysa av lycka!

Sen kom det en svacka vid lunchen. Alex har börjat med nån slags matvägran light. Vill bli matad. Orkar inte äta. Vill inte ha. Det slutar med att jag tar bort hans tallrik och då kommer det stora protester och vill han ha tillbaka den, sen äter han (snabbt!)!?
Jag blir inte riktigt klok på detta och det kan reta mig massor, kanske precis den reaktionen han vill ha?

Men idag hade han ett giltigt skäl. "Jag fryser mamma". Jag satte på honom en tröja till för det är ju kallt idag!
"Men jag kan inte äta ändå för jag är sjuk". Detta trodde jag ju inte en sekund på men splade med och hämtade termometern, nu blir det pip i örat... "Ja, mamma, gör pip i örat för jag har feber!" Termometern visade 38,5. Så det blev att sova en stund på soffan och så ikväll så var febern borta. 
Tittade länge på honom när låg han där så liten och stor på samma gång. Liten och febrig. Stor och klok. Han visste att han hade feber!


Kommentarer
Postat av: Frida, Vincents mamma

Åh Åsa, va fint skrivet. Jag blir alldeles varm inombords.

Han är sannerligen en liten människa men en så stor person. Fina fina Alex.

Kram

2010-01-07 @ 09:51:03
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0