Skridsko-premiär!

I söndags "åkte" Alex skridskor för första gången. Det gick ganska bra. Han tyckte inte själv att det gick bra alls... Men då man i alla fall lyckas stå och hitta balansen, åka en liten bit med stöd, samt fixa att skjuta mål med klubba och puck, då tycker jag gott man kan säga att det gick ganska bra för att vara första gången man har riktigt hala saker på fötterna!
Jag måste ju erkänna att jag lånat min mammas gamla skridskor, drog på mig dem och lyckades ta några skär och även svänga. Men att åka köttbulle och sådär snitsigt baklänges, det vet inte mina fötter och ben hur man gör längre! Bambi på hal is med för små skridskor, det var jag det!

På isen träffade vi Alex kompis från dagis som åkte omkring som värsta proffset! Det hade sin lilla förklaring i att hans pappa spelat ishockey i 20 år... Jag tror Alex blev lite frusrterad att han inte kunde åka lika bra som Ted, men samtidigt fick vi väldigt många bra tips av Teds pappa, uppskattat!
Vi ska nog hinna med ett till besök i veckan!



Vad är detta egentligen!?



Gissa vem som vill ha klubba och puck till nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är sannerligen inte lätt för de små att få till det på skridskorna! Men det förstår jag för det är inte lätt! Själv så har jag faktiskt spelat hockey i flera år men det var så himlarns länge sen nu att jag betvivlar att jag kommer ihåg någonting :)!



Vilket bra stöd han håller i!

2010-01-25 @ 23:52:58
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Therese

vart åkte ni?

2010-01-26 @ 22:00:16
Postat av: Karin

Men vilka coola skridskor! Ser de ut sa dar nufortiden? Jag langtar hem nar jag ser det dar. Vill ocksa aka grillor (ha ha!)med er!

Kram!

2010-02-01 @ 06:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0