Babysim x 2

Två dagar i rad har jag och Molly varit och simmat. Vi har ett par missade tillfällen som vi nu tar igen.
Tänk att det är så roligt att vara i vattnet med sin bebis. Helt underbart!
Hon älskar inte att dyka, hon kommer inte upp till ytan med ett lika stort leende som Alexander gjorde i samma ålder. Molly ser mest ut som "vad var det som hände!?" och så blinkar hon. Blinkar igen. Och blinkar lite till.

Hon gillar att simma själv i armringarna. Dock tycker hon att vattnet är jättegott(!) så hon tar sig en slurk lite då och då. Men hon far runt i alla fall, för egen maskin. En annan favorit är flytande mattan. Där sitter hon som en drottning med det största smilet. Rutschkanan är helt ok, men hon gillar inte att instruktöern lyfter upp henne. Hon vill hellre bada med mamma.

Igår var simningen så sent som 14.30. Detta innebar en milstolpe. Jag bad en kompis hämta Alexander från dagis. Lite pirrigt var det allt, men aldrig att jag var orolig. Det var ju en rutinerad 2-barnsmamma som hämtade honom. En kompis jag litar på och tycker väldigt mycket om. Alexander var laddad som få och tydligen hade han sprungit fram till henne då hon kom. Härligt.
Han fick följa med till parken och försökte minsann finta till sig både cola och glass, men vi har lika regler och värderingar, så han fick sugrörsdricka som vanligt och gulliga Asal hade med sig snacks till alla grabbarna.

Helt underbart att kunna göra detta. Så skönt att veta att hjälpen finns nära då det krisar.
Alexander var så nöjd och glad. Han ville att "Miltons mamma" skulle hämta honom idag också!
Tack igen, Asal!




Supersöta Milton på Alexanders kalas!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Det är speciellt att låta någon hämta sitt barn på förskolan för första gången. Jag var tvungen att göra det redan när Are var 1,5 år. Det var då jag mådde som sämst och vissa dagar gick inget ihop.

Kul att Alex var så nöjd över att bli hämtad av någon annan. Attsingen att han inte fick glass. ;)



Härligt att läsa om dina barns vattenvana. Are har inte gått på babysim och det ångrar jag. Jag var en räddhare som liten och lärde mig inte simma förrän jag var 11 år. Vi tränar A för att få honom van. Hoppas på att kunna gå på babysim med lillsyrran sen.

Ha en fin dag!

Kram

2010-06-11 @ 08:22:00
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida, Vincents mamma

Hi hi hi, jag kan se hur Molly blinkar och blinkar och sitter fint på mattan. Gosungen!



Härligt med Dagishämtningen att ha folk omkring sig som man litar på. trygghet i vardagen



Puss på dig!

2010-06-11 @ 12:05:00
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Å vad mysigt med babysim! Här är badhuset stängt för sommaren så nu är det tyvärr färdigbadat inomhus tills i höst:(!



Agnes tycker att det ska bli jättespännande att byta dagis och längtar massor. Hon är äldst av barnen på sitt nuvarande dagis och jag märker att hon saknar fler jämngamla vänner. Hon leker mycket med en kille som är född i dec-06 som oxå kommer att börja på det nya dagiset samtidigt som henne. Är han inte där så har hon "bara" småttingarna att leka med. På det nya stället är det 10 stycken -06 så det blir perfekt!



Trevlig helg på er....kram kram

2010-06-12 @ 00:50:37
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0