Förskoleångest...

Hua, tänk att man redan ska planera slutet på mammaledigheten...
Jag önskade plats till Molly till december i år, med förhoppning om att det på nåt vis skulle bli januari 2011.
Men efter en del tänkande och lite prat med fröknarna så har jag nu ändrat tiden till september i år. Känns sådär faktiskt. Men med lite tur och charm så kan jag nog skjuta på starten till okt-nov. Och sen jobba deltid?
Jag vill ju egentligen inte att hon ska börja så snart, men med ett populärt dagis som fyller sina platser på hösten så blir det såhär. Min tröst, mitt i all ångest, är att jag ju här har fördel av att jobba skift. Se till att jobba lite längre dagar och blanda upp det med föräldraledighet så ska det nog bli bra ändå!

Men tänk vad fort tiden går. Snart är mina underbara "lediga" dagar över. För med en bebis som Molly så känns det faktiskt som att man är ledig. Jag umgås nästan dagligen med andra mammor som bor i närheten och jag har funnit vänner för livet! Hoppas jag i alla fall. Några riktigt härliga tjejer är det, jag njuter och har så roligt!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Nu har jag också hittat hit! Kul att följa din blogg.

September - det är läääänge dit. ;-)

2010-03-22 @ 22:28:33
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Johanna

I knooow, ångest är bara förnamnet!!! Vi skolar oxå in i september. Men de sista 3 månaderna så är Jimmy hemmapappa och jag jobbar :(((! Men men, han måste ju oxå få sin del av kakan.



Vad härligt att du trivs så bra hemma o att du funnit nya bekanskaper.



kram j

2010-03-22 @ 22:35:37
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0