Rent hus!

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort tidigare. Något jag aldrig trodde jag skulle göra.
Jag släppte in en städerska i mitt hus. Och, herregud, hon var här i sex och en halv timma! Men det var alldeles underbart att kliva in ett så rent hem vid 18-tiden. Luktade gott och blänkte överallt. Hon är så välkommen tillbaka om två veckor, men då kommer hon bara stanna i tre timmar.

Vi hade våra bästa vänner här i helgen. Så roligt att ses igen! Riktigt, riktigt roligt. Tänk vad härligt det är med fina vänner! Vad skulle man vara utan dem!?
På söndagen var Alex bjuden på ett kalas och jag med tydligen. Det var rätt slappt ändå för trötta mig att sitta i en soffa med gott kaffe och spiderman-tårta.

Och idag, idag hade jag fyra timmar egentid. Tre utav dem spenderade jag i stolen hos en frisör. Underbart. Äntligen är utväxten borta och håret blont igen. Det är urklippt och uppklippt med lite av sen snelugg.
Jag blev nöjd och kommer trivas i min nya frisyr.
Alexanders kommentarer var "varför ser du ut sådär?" "gjorde det ont?" och "ja, du är faktiskt fin mamma!"

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men guuud vad härligt att få komma hem till ett hem i toppskick! Det hade inte varit helt fel! Så rätt att unna sig det!



Vilken underbar liten son ni verkar ha. Hans kommentarer är så klockrena! Visst skriver du ner dem så han får ta del av dem när han blir äldre? Sen hoppas jag på en bild framöver med resultatet av frisörbesöket :)!

2010-03-09 @ 23:36:17
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Karin

Haller med om att ni maste skriva ned kommentarerna fran Alex! Och bild!?!? Puss!

2010-03-10 @ 23:18:24
Postat av: Caroline

Åhh så underbart med rent hus! Jag funderar skrarpt på detta med. Det gör ju att sambo får trevligare nu när han är f-ledig och jag slipper ha förväntningar på att han ska städa hela huset när jag jobbar. (vilket jag INTE gjorde när han jobbade...). Själv är man ju så trött efter jobbet att man inte ens orkar duscha..:-o Så ja.. det får nog bli det snart!

egentid hos frissören är lyx! Det bruka rjag med unna mig var 10:e v ca... Mysigt med goa vänner på besök med!!

STOR kram till er!!

2010-03-11 @ 08:18:01
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Malin

Kort tack!

2010-03-12 @ 03:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0