Snön

Det är inte bara jag i vår familj som är trött på snön...
Vid frukostbordet tittar Alexander ut och säger upphetsat...
"Mamma! Titta det snöar inte och solen skiner jättemycket! Idag kan jag cykla! JAAAAA!"
Han blev lite lätt besviken när jag förklarade att snön måste försvinna från marken först. Hela vägen till dagis talade han om för mig femtielva gånger att han inte ville leka ute, bara inne.
"Vill inte vara ute, mamma, jag är faktiskt trött på snö!"

Denna vecka har de haft sportlovstema på dagis. En dag var det pulkarace. En annan dag fick de välja om de ville bygga snögrotta i skogen eller skridskor i parken. Alex valde det sistnämnda men ville inte åka skridskor "Nä, det är för halt!", så vilken tur att det gick bra att bara leka i parken också.
Idag avslutar de veckan med disco, Alex ska dansa med 29 tjejer, enligt honom själv.

I onsdags hade de "mini-vasalopp" och efter en liten suck från mig på facebook så fick han låna ett par (tusen tack Nina!). Han provade dem samma kväll och tyckte det var svårt men jättekul!
Han hade tagit sig i mål och fått blåbärsoppa. När jag hämtade honom åkte han nästan hela vägen hem. Det tog tid. Men då kunde jag ju ta ett par kort!





Åhej!




Tungan rätt i mun!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ha ha ha ha ha! Gud vilka fina kort! Snoooo.... kanske inte ar sa kul sa lange. Men jag saknar det lite. :(

Fick han dansa med 29 tjejer?

2010-03-10 @ 23:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0