En dag med bilen

Jag är imponerad av bilprovningens nya grej, väntelista. Jag var som vanligt ute i sista sekund och höll på att glömma besikta bilen. Och inte fanns det några tider på hemsidan, men efter ett samtal fick jag veta att denna väntelista fanns. Jag la till mig och efter bara en liten stund kom ett sms med ledig tid. Svarade och bokade till dagen efter, som var igår. Fiffigt!

Denna innebar dock att jag bara hade en förmiddag för bilfix. Så igår gick det undan.
Jag....

Bytte en glödlampa, framme till höger
Bytte torkarblad (detta tog tid, såg inte ut som de brukar!)
Fyllde på spolarvätska
Gav bilen en biltvätt (inte så jobbigt för mig dock)

Allt med perfekt timing och Molly sov hela tiden. Till och med i biltvättens dån!

Kom en minut sent till bilprovningen, en farbror tog 6 minuter på sig att trycka in sin"ankomstanmälan" och sen fick jag bara "vi kan inte hjälpa dig idag" som svar när jag tryckte in regristreringsnummret, va!? Trodde det berodde på att klockan var 14.31, men enligt killarna fanns jag inte i systemet alls. Så det funkade visst inte så jättebra med det där sms'et... Hur som helst, de är så gulliga på bilprovningen i Vinsta. Jag fick ett löfte om att de skulle hjälpa mig ändå. Eftersom tiden gick fick jag åka och hämta Alex först och komma tillbaka.

Sen fick jag köra in direkt! Härligt! Min fina bil gled igenom utan några anmärkningar. Skönt!
Alex hade stora ögon därinne, men var en aning besviken efteråt. Förra året fick HAN trycka på knappen som hissade upp bilen, igår fick han "bara" leka med ficklampan...

Men det var gött att få bilen godkänd efter mina ansträningar på förmiddagen, kvinnor kan!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, vad duktig du ar, jag ar makta imponerad...byta vindrutetorkare....hm det har jag aldrig gjort! Kram pa dig gumman, hoppas allt ar bra!

2010-03-31 @ 16:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0