4-års kontroll och tutt-fest!

Alexander har varit och blivit godkänd som fyraåring hos BVC. Det gick verkligen hur bra som helst och denna stolta mamman satt bara och log! Han klarade syntest och hörseltest, gick balansgång, räknade, trädde pärlor på ett snöre (är bestämt vänsterhänt) och ritade både ett kryss och en "huvudfoting". Både Alex och jag tyckte det var roligt! Hon gjorde en anteckning i journalen att han var duktig och väldigt bra på att förstå instruktioner, kul!
102 cm lång och 16,8 kilo tung åkte vi hem med både ett klistermärke och en rosa gummifisk. Lika nöjda och glada bägge två!

På kvällen var jag på ett mycket annorlunda homeparty, även kallad "tutt-festen". En tjej kom och sålde underkläder och tipsade en hel del om hur man hittar rätt storlek på BH'ar! De flesta av oss köper fel, så denna kunskap var väldigt välkommen! Visste ni tex att man ska prova sin BH på yttersta knäppningen, inte innersta? Samt om man går ner i omkrets går man upp i storlek på kupan, vi alla trodde tvärtom!
Kan rekommendera detta, det var verkligen roligt! Lite fattigare blev jag ju också, men inte så farligt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men vad härligt att höra att det gick så bra på kollen! Visst växer man flera meter av stolthet när man inser hur duktiga de faktiskt är! Agnes är oxå vänsterhänt :)! Är du eller maken det? I våran familj så är det bara Agnes.



Haha, vad kul med tuttfest! Jag hade ingen aning om det du berättade om måtter eller knäppningen. Intressant! Min syster envisas med att jag ska följa henne till ngn jättebra underklädesaffär i Stinsen och låta dem mäta mina behag och därefter avgöra vilken storlek jag ska ha. Jag har ännu inte gått med på detta men kanske ngn gång i framtiden :)!

2010-05-19 @ 23:11:13
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Frida, Vincents mamma

Va är det tvärtom? Va konstigt att en sån gick omkring bland husen. Märkligt med kul.



Vincent var också en pärla på 4-års kollen, det är verkligen så man växer av stolthet!

V var 104 cm och vägde 16,4 kg. BVC tanten löpte ju amok och tyckte han var för smal och kort i rocken... avsky sen började matstressen. Brr.

Nu går allt bra tack vara era tips och trix.



Puss

Suck.

2010-05-20 @ 09:46:07
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0