Grattis!

Idag kom ett mycket efterlängtat samtal. Från en nybliven mamma.
Världen är en gosse rikare! Välkommen lille killen och stort grattis till hans fina föräldrar! Fantastiskt!

Detta var precis den glada nyhet jag behövde idag. Här hemma har Molly nu blivit sjuk med feber över 39. Precis när Alexander äntligen blivit helt frisk och jag hade lovat honom en tripp till frisören med pannkaka till lunch och kanske få välja en tröja från Next. Jahopp. Det blev Pippi-maraton istället. Igår köpte vi hela DVD-samlingen och ja, han har sett ALLA avsnitten idag. Säkert jättenyttigt och något jag borde rapportera till BVC...

Tog Molly till Bromma Närakut på kvällen, vilket bra ställe det är! Man får tid "på en gång", supertrevlig och kunnig personal, doktorn var en mysig gubbe i sina bästa år. Receptionisten gav mig en tid men la till att "om ni blir lite sena, så gör det inget, vi tar någon emellan och sen får ni komma in på en gång när ni kommer!" Va!? Inte direkt något vårdcentralen skulle kläcka ur sig... Och, så skönt, hennes öron såg fina ut! Ansträngda av förkylning men inga bakterier. Det är högläge, Alvedon och nässprey som gäller för tösen. Bra så!

Sen har vårt kylskåp lagt av. Trist. Men efter lite sökande hittade vi snygga svarta "vitvaror", kyl och frys från Samsung, som fyllde alla våra önskemål. Dessa levereras på måndag morgon. Härligt! Ännu härligare (nästan) är att de tar med sig det gamla kylskåpet samt allt packningmateriel från det nya. Gillar't!

Så denna underbara glada nyhet var så välkommen idag. Grattis världen, nu är han här!
Han har inget namn ännu. Alex föreslog "Pellis". Pellis. Hm. Kanske inte, eller?
Jag kan inte sluta tänka på nya lilla familjen och det värmer mitt hjärta så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0