Handens fem fingrar...

Tänker på min vän som har en alldeles liten nyfödd bebis hos sig.
Blir lite vemodig och tänker på den där allra första, så speciella tiden.
Detta lilla liv som man redan känner så väl, men ändå inte.
Helt plötsligt har man sitt barn i famnen. Man har väntat. Man har längtat.
Plötsligt står man där och tror knappt att det är sant.
Vågar knappt tro att ingen kommer komma och plinga på dörren och hämta tillbaka skatten...

Med både Alexander och Molly har jag stått och bara njutit av att hålla dem i min famn och vagga till en utav de finaste sånger om barn som finns.
Ja, nån liten tår av lycka har fallit också.

"Handens fem fingrar", Lisa Nilsson

Jag känner dig, Jag känner dig så väl
Dina fasor, dina våndor
Finns också i min själ
Du är mitt kött och blod
Du bär ett dyrbart namn
Och min kärlek utan villkor
Jag gör vad jag kan
Så stor och stark på dagen
Men så liten mitt i natten
När ingen ser, när ingen vet
Kommer gråten mitt i skratten

Fem fingrar ska skydda dig
Ett är månen
Ett är solen
Ett är polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro
Handens fem fingrar
Vaggar dig till ro

Stort är mörkret nu, månen är itu
Men det är natten som gör dagen ljus
Och mitt ljus är du
På denna jorderund
Finns här ingen ann'
Som kan ge mig sån förtvivlan
Och som är lika sann
Du blir rädd för dina skuggor
Alla hot som aldrig når dig
Jag skall sjunga dig ett löfte
Och jag vet att du förstår mig

Fem fingrar ska...

Om du tänker dig den skogsväg
vi vandrar ibland
Vik vid stigen, ner till vattnet
Din hand är i min hand
Det sägs att långt där nere i djupet
På botten av den sjön
Finns en silverskatt som glimmar
Och den är din i natt,
så slumra in och dröm

Fem fingrar ska skydda dig...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den där låten är nästan lika underbar som våra små underverk! Jag var o luktade på o höll en 2 veckor gammal bebis igår och gissa om bebissuget blev gigantiskt??! kram o trevlig helg!

2010-05-14 @ 12:16:41
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0