Öroninflammation och tandsprickning...

Ja, igår var det gnälligt värre på Gulsippsgränd.
Var hos doktorn med Alexander och det resulterade i penicillinkur på fem dagar. Han har en "kraftig men klassisk öroninflammation", troligen dubbelsidig. Han har haft feber så hög som 39,9 och har spenderat en hel del tid på soffan. Tapper som få så kämpar han på, han hör knappt vad jag säger och klagar lite på ont i nacken. Han tycker kåvepeninet är fruktansvärt äckligt och fick sånna kväljningar att han kräktes. Men efter att ha blivit mutad med godis så går det bättre. Idag ville han gå till dagis, men han blir hemma hela veckan tror jag.
Vi får nog ge oss ut på nåt äventyr imorgon.

Molly-bus har tappat sin aptit och fullkomligen river sig i munnen. Jag har skyllt på tänder en längre tid, men nu bara måste de komma snart! Hon ser alldeles bucklig ut i munnen, så jag förväntar mig en attack med flera tänder samtidigt, precis som det var för storebror.
Annars saknade hon Alex så mycket igår att hon ställde sig upp hela fyra gånger mot soffan där han låg och kollade på film. Efter film. Efter film.

Jag vill ut i det tokfina vädret, men då febern fortfarande spökar för Alex så blir det nog att vara inne idag också.
En helt fantastisk långhelg har vi haft också, med fina vänner på härliga Åland!
Så skönt att få njuta så och ladda batterierna till max! Mer om denna underbara helg senare, när jag laddat upp lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0