Otippat!

Det är så roligt när det händer något man inte anar. Stort som smått! Nog drömmer jag om Triss-vinster "plötsligt händer det", men jag ska väl vara realistisk...

Satt i bilen på väg hem från babysimmet. Det var i torsdags och jättevarmt. Kan ju påstå att Molly inte gillar babyskyddet i bilen längre, hon sitter inte helt bekvämt. Kommer hon inte till ro så hör man det numera. Ett riktigt gnäll-skrik-gnäll får hon till. Så man trycker in nappen, funkar ett par minuter. När nappen inte tröstar längre far man med handen i bilen för att hitta något spännande, något lite förbjudet... Ett papper med någon gammal viktig info kanske? Eller locket till vattenflaskan? Kan det vara roligt nån minut? Eller sladden till mobilladdaren! Den funkar garanterat i flertalet minuter! Kanske glömmer hon rentav hur varmt och trångt det är?

Värst är det vid rödljusen. Man får rött och det betyder ju att bilen kommer stå stilla ett tag. Alldeles för länge för att sladden till laddaren ska vinna över det faktum att bilen står helt stilla. Ånej. RÖTT!

Men inte denna gång. En cyklist kommer upp brevid min bil. Han ser fräsig ut i sina slimmade (röda) kläder och med sin snabba cykel. Handskar hade han också, trots värmen. Jag hinner tänka att snart hör han Molly skrika och jag undrar hur han reagerar?

Han gör det otippade. Han makar sin fina cykel så nära bilen han kan, lyfter lite på sina sportiga solglasögon och säger "Hej lilla vännen" med engelsk brytning.
Molly tvärtystnar. Tittar, blinkar, stirrar. Hon måste ha undrat vad det var för nåt som i princip stoppade in huvudet genom hennes fönsterruta? En insekt? Hon ser så förvånad ut, hennes ansiktsuttryck var oslagbart.

Cyklisten är trevlig. Säger "vilka vackra ögon, hur gammal är den här flickan?"
Han pratade lite mer med Molly som fortfarande inte tagit ögonen från denne varelse.
Det blir grönt. "Hej då!" han vinkar glatt och tävlar med mig, Molly och röda faran.
Molly skriker inte mer. Hon vänder huvudet mot mig, ler och sluter sen sina stora blå och sover hela vägen hem.

Totalt otippat.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Verkligen härlig gest. Känns rätt så osvenskt. Men underbart!

Kram

2010-05-23 @ 22:26:07
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Sandra R

Det var dagens ängel som susade fram på cykel. :)

2010-05-24 @ 08:23:12
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja verkligen otippat och som en räddande ängel.



Gaaaa, Jag såg inte att man ska vara i team. Ska vi leka kanske? Kan du anmäla "oss" isf?



Kram



2010-05-24 @ 22:25:23
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0