Regn!

Idag är det regnigt och ruggigt. Alexander tittade flera gånger i fönstret imorse "Jo, jag tror de är inne, mamma!".
Han har verkligen ett humör efter väder och underläppen var jättestor på honom när vi hörde barn på gården. När vi kom fram kom glädjebeskedet, Alexander skulle få vara inne!

Det finns fördelar och nackdelar med att bo mittemot dagis. Mest fördelar. Jag brukar kika i fönstret på vad de andra barnen har på sig och därefter bestämma ytterkläder, smidigt. När deras telefon var trasig kunde jag gå ut på balkongen och sjukanmäla Alex.

En klar nackdel är att man måste gå eller åka förbi dagis när man ska någonstans. Jag är inte helt säker på att Alex har förstått att jag bara är med Molly på dagarna, inget vi pratar om faktiskt. Men det är ju inte alltid det passar att gå förbi med Molly i vagnen när Alex leker på andra sidan staketet.

En stor fördel att bo så nära just i dagarna är all underbar barnsång jag har fått höra. De har övat inför dagens stora händelse "sommarfesten". Lite sång och fika och "Hej Då" till sexåringarna som börjar på sexårs i höst.
"Solen lyser och himlen är blå..." har det fullkomligen ekat här utanför. Alex har även övat en hel del hemma. Så härligt. Idag var det även meningen att det skulle bli gemensam picnic på ängen efter framträdandet.
Men vi får nog gå hem i stället, annars blir vi nog blöta från topp till tå!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, sjukanmäler från ballkongen. Underbart :)))! Så praktiskt att kunna kika hur de andra barnen är klädda. Jag kan tycka att det är så himla svårt att veta vad jag ska ta med till dagis vilket oftast resulterar i att jag tar med flera alternativ.

2010-05-25 @ 14:54:00
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0