Vilken vacker dag!!

Ja, det var precis vad Alex utbrast imorse när vi skulle gå till dagis. Jag har en riktig soldyrkare till son.
En härlig promenad i den varma solen blev det också och sedan god fika på en altan. Underbart!
Molly har verkat må ganska bra så efter hämtning satt hon och Alexander tillsammans i sandlådan i parken.
Tänk vad solen gör skillnad för humöret, detta var precis vad jag behövde!

Ännu en underbar konversation med Alex om kärleken idag, på hans initiativ dessutom.

Alex: "Mamma, de här bilarna är kära!"
Jag: "Är de! Hur känns det när man är kär?"
Alex: "Man är jätteglad"
Jag: "Jaha, är du kär i någon?"
Alex: "Jaaa, i S" (samma flicka som för ett halvår sedan (mammas amn))
Jag: "Har du pussat S?"
Alex: "Näe, men vi har gosat!"

Vad "gosat" egentligen innebar fick jag aldrig veta.
Men vad underbart det är att prata med min lille pojke. Jag beundrar hans logik, hans nyfikenhet och framförallt hans humor.

En toppendag! Imorgon blir det Ikea!

Tror ni "S" vill pussas när Alex blir äldre och kanske ser ut såhär!?


Kommentarer
Postat av: Frida

Ha ha ha, Han ser ut som en Pizzagubbe!

Han är så klok er pojke och nu är det ju en underbar ålder med funderingar och tankar. Man riktigt hör hur det knakar. :-D <3



Hoppas Skrollan mår bättre!

Puss och Kram

Frida

2010-05-13 @ 20:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0