1a advent

En hälig helg!

Igår var vi hela familjen på Ikea. Helt frivilligt en lönehelg!
Faktiskt så var det inte så hysteriskt. De har ju byggt ut helt galet mycket på Ikea i Barkarby, jag hittar inte längre! Jag som har spenderat åskilliga timmar på detta ställe och kände igen varenda hörn är nu lite vilse. Så stort. Tur att det finns skyltar och pilar i golvet!

Både igår och idag fick jag sovmorgon. Underbara morgonpigga make!
Idag har jag rotat fram adventsljustakarna och stjärnan till fönstren. Lagom kul att EN stake av FEM fungerade.
Åkte och köpte extra lampor, lyckades köpa fel. Men nu funkar i alla fall tre...
Bytte gardiner också, men hittade inte den andra adventsljustaken. Den man sätter levande ljus i. Får rota vidare i morgon. För idag prioterade jag att baka lussekatter med Alex. Provade att göra med Kesella denna gång och de blev faktiskt riktigt goda.

Utseendemässigt kunde de varit finare. På slutet kunde man inte se skillnad på mina och Alexanders.
Men vi hade jätteroligt!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Ja ni måste vara lie tokiga som besöker ikea ens en helg...;-) Mysigt med lussekattbak. Vi bakade pepparkakor. Eftersom man fick några extra dagar i julstöket i år (redan i nov) kanske man hinner med o baka båda två för en gångs skull ;-)

Ha en fin dag!

kram Caroline

2010-11-29 @ 08:39:12
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Frida

Ååh va gott med Lussebullar! Helt klart den godaste bullen!

Vi ska baka i helgen men i morgon blir det pepparkakshus dax. :-D



Visst är det härligt att pynta man får liiiite mer julkänsla och mycket tack vare snön och alla goa sånger som barnen sjunger.

2010-11-29 @ 18:34:11
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0