PLASK!

Om nu någon råkar läsa detta som funderar på att börja babysimma så kan jag verkligen rekommendera Aqua Vitaere! Deras fantastiska instruktör Gill har nu imponerat och värmt mitt hjärta i dagarna två!

Igår hade jag Molly hemma och vi skulle på "återbad" eftersom vi missat ett par tillfällen.
Strax innan 9 så drog vi på oss alla lager kläder och lämnade Alex på dagis. Tillbaka hem och ta av allt igen på en jättearg Molly. Hon ville inte alls gå in. Det ville jag. Och jag vinner ju.

Återbadet skulle vara klockan 12, så strax efter 11 sitter vi i hallen igen och krånglar på overallen. Då ringer det och jag hinner precis svara. Det var Gill. Poolen var för kall och dagens simning var inställd. Hon ville ringa mig eftersom hon vet att jag kör en bit (Hässelby-Solna). Som om detta inte räcker så erbjuder hon oss att komma till Beckomberga på kvällen för att simma där istället. Då Rich skulle jobba sent var jag välkommen att ta med mig Alex också. Han blev ÖVERLYCKLIG när jag hämtade honom på dagis med badväskan packad.
Klockan 17 klev vi ner i en härligt varm pool, med tända ljus och allmänt lugn. Det var bara vi där. Helt underbart.
Vi gled omkring alla tre och Gill lekte massor med Alex medan jag gjorde lite övningar med Molly.

Även idag var jag ledig och igen fick Alexander följa med lillasyster och simma. Idag var poolen i Solna varm nog. Jag ringde från bilen på vägen dit för att dubbelkolla. Men jag trodde inte vi skulle hinna. Det går ju inte direkt undan i trafiken med detta väder. Trots att jag åkte hemifrån i god tid så tickade klockan iväg.
"Ingen fara, säger Gill. Kom när ni kan, vi har kurser hela dagen. Hoppa i poolen när ni är redo och stanna er halvtimme" Vilken fantastik kvinna!

Så det blev åter ett mycket lyckat bad. Både Alex och Molly är så duktiga i sina armringar att jag slappnar av totalt. Alexander fick även hjälp att prova simma lite utan sina armringar och han sjöng nog högst av alla under "Nippertippan". Var snäll och go både mot Molly, andra bebisar och sin mamma!

Jag känner mig så glad av vetskapen att jag kan, vågar och vill åka och simma med två barn själv!
Sen att det tar hundra år att klä på sig efteråt, det kan jag leva med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0