Ånej, redan torsdag!

Jag missade visst att uppdatera bloggen igår!
Det gick bra, mycket bra, på vårdcentralen. Vi går till ett nytt ställe som har öppnat här i närheten. SÅ skönt att ha det "runt hörnet". Riktigt bra personal och nya fräscha lokaler. Bra öppettider också!

Allt såg bra ut i Mollys hals och öron, lungorna lät som de skulle och inte ens sänkan visade något!
Hon var så duktig, det var bara halsen hon inte riktigt ville visa upp. Men hon sa inte ens ett pip när de stack henne i fingret.
Den trevliga doktorn skrev ut Bricanyl för hostan hon har på nätterna. I övrigt friskförklarad!

Och det funkade, natten till idag var mycket bättre än de senaste. Inatt vaknade hon "bara" tre gånger, men hon var aldrig ledsen och framför allt så kräktes hon inte av hostan!
Så idag fick hon gå till dagis. Lilla hjärtat. Hon blev så glad när vi var på väg ner dit istället för att vända hem. Trodde att jag kanske skulle behöva stanna en stund. Men hon började leka på en gång och det var bara för mig att säga hej då. Allt hade gått bra idag, lite hostigt på vilan och hon åt inte så mycket.
Men hon var glad!

Själv tog jag igen mig lite, passade på att ta det lugnt.
Sen började jag tänka på allt jag hade planerat att göra denna "lediga" vecka.
Jag skulle omorganisera garderober. Jag skulle städa förråden. Jag skulle gå igenom "viktiga papper".
Inget av detta har blivit av. All tid har bara förvunnit. Eller Molly har tagit tid.

Så jag gnuggade mina ögon och gick ut för att äntligen ta tag i däckbytet. På tiden!
Men det blev tvärstopp. Bultarna satt för hårt. Trots att jag tog till alla möjliga fysiska lagar så gick det inte.
Så jag slängde in dem i bilen och åkte och fixade det i Vinsta.
Bzz, bzz, bzz, bzz. Klart!
Fiffiga maskiner det där. Fiffiga killar också. Klart på mindre än 10 minuter.

Imorgon blir inte heller nåt på listan gjort.
Jag ska åka och få ögonbrynen fina.
Det gäller att priotera, eller hur!?

Kommentarer
Postat av: Meta

Jag tycker du prioriterar helt rätt ;-)

Och visst är det sååå smidigt att få däcken fixade hos riktigt folk, tänk hemma sliter man i en timme när det tar några minuter för dom utan det minsta slit...

Skönt att lilla snäckan mår bättre igen!

Kram

2010-11-11 @ 22:51:49
URL: http://frujarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0