Hemma igen!

Har haft en härlig helg i Yorkshire, England.
Det var underbart att få komma iväg på en weekendresa och bo i en riktig idyll på landet.
Alexander och Molly har lekt nonstop med sin kusin Issie och hunden Remy. Slappa dagar med så god mat och mycket skratt. Alexander har pratat engelska mest hela tiden och Molly har (tyvärr) lärt sig att ta sig upp och ner för trappor.
Vi hade helt ok väder och sista kvällen fick jag se en fantastisk solnedgång över gröna dalar. Delar av England är otroligt vackert. Jag njöt verkligen och fick en såndär "jag vill tacka livet"-känsla. 
En hel del shopping hann vi med innan hemresan igår. Det blev även lunch på Pizza Express, jag dränkte min sallad i den godaste dressingen som finns!

Nu väntar jag på att batteriet till kameran ska ladda färdigt så jag kan få in lite bilder senare!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Ååh, jag vill också åka iväg och se engelsk miljö. :) Kul att läsa om barnen, att Alex pratar engelska. Och att Molly klarar trappor. ;)

Hoppas du har laddat batterierna ordentligt.

Kram

2010-10-19 @ 14:55:08
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja visst är det härligt att ta en liten paus från vardagslunken! Ni verkar ha haft en riktig toppenresa. Underbart! Håller med Sandra om Alex språk...vad läckert!



Hur gör ni hemma, pratar du svenska och maken engelska med honom lr?



kramisar

2010-10-19 @ 23:25:16
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej där!

Åhhh DET lät som en fantastisk helg. Du är vi ju två som upplevt det!! :-)

Jag såg dina fina bilder från FB, håller med dig om att solnedgången såg magisk ut! Visst är det underbart när man känner att man är ett med naturen!

Stor kram

2010-10-20 @ 19:58:44
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0