I fjärilshuset!

Jag ligger så efter med mina blogg-inlägg...
Molly gillar inte mammas databeroende. Hon gillar inte mycket just nu.
Förutom fjärrkontrollerna, min iPhone och datorn, om hon får pilla på den.
Det får hon ju inte och uj uj nu säger hon ifrån om hon inte får som hon vill!

I alla fall. Förra lördagen så var vi på utflykt. Jag hade tre barn med mig. Två riktiga och en docka.
Dockan heter "Jordam" och är en liten kille som det tas väldigt bra hand om på förskolan.
Jordam har en egen väska med kläder och får följa med ett barn hem under helgen.
Förra helgen var det Alex tur och jag hämtade en väldigt stolt kille på fredagen, som absolut skulle bära Jordam, Jordams väska som även innehöll Jordams tunga pärm.
I pärmen har flitiga föräldrar gjort fina ark (laminerade) med hur Jordams helg med dem har varit.
Jodå, jag fick till nåt jag också, dock handskrivet och inte inplastat.

Vi träffade mina förälrar i Hagaparken och så klev vi in i det mycket varma fjärilshuset.
Jag blev positivt överraskad faktiskt! Jättefint var det.
Barnen gillade det också, men Alex var lite tjurig. Jag frågade gång på gång vad som var fel?
"Inget" var svaret och så hängde han med axlarna.
Till slut visar det sig att unge herrn inte hade kissat på morgonen (som han sa att han gjort!).
Väl på toaletten erkände han att det var ju lite dumt att inte ha kissat sen kvällen innan...
Stackarn har ju gått och koncenterat sig på att inte kissa snarare än att njuta av alla fiskar, fåglar och fjärilar.

Efter han hade lättat på trycket så åt vi en god lunch och sen fick vi chansen att heja på lite hurtiga människor som sprang nåt lopp. Hejarklacken var ju inte stor (Alex och jag och mormor) men det var roligt att se hur glada en del blev, några spexade till och med för Alex, så det blev en härlig avslutning på utflykten!



Vacker fjäril





Puppor på rad...




Alex visar Jordam





Ett löv eller en fjäril?





Pannkakor och köttbullar = utflyktsmat!


 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej där!

Härligt med en liten dagiskille som hänger med barnen hem! Vi på vår förskola får en Sköldis, en sköldpadda.... Vi har ej haft honom ännu men fjärilshuset låter som ett utmärkt resemål för en sköldpadda. :)

KRAM!!!

2010-10-10 @ 22:55:18
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0