Tvära vändningar i vardagen!

Igår hade jag en riktigt USEL dag.
Molly vaknade innan 6, inte ok.
Alex vaknade med ett riktigt dåligt humör.
Samma unge herre ville inte gå till dagis. Har inte hänt sen förra hösten.
Molly somnar redan 9.30, oh no!
Åkte till Vällingby och handlade ett par presenter till maken (bästa stunden på dagen)
Kommer hem med jättegnällig Molly som är tröttast i hela världen (jaja, kändes det som)
Molly somnar om 14.45 - YES!
Molly vaknar 14.58 - Oh Noooo!
Alex surar i parken för att han inte får tuggummi.
Vi går hem. Två gnälliga barn.
Rich får handla sin födelsedagsmat själv.
Nattar två barn. Tar lång tid med bägge.
Huvudvärk.
Äter goda tapas alldeles för sent, 21.30 nån gång.
Inga muntra miner här heller.

Idag har det varit så mycket bättre.
Molly vaknar 06.06 (efter klockan 6 betyder mycket för mitt sinne)
Alex sover vidare, yay!
Molly och jag myser i soffan och när Alex kommer ner så myser vi alla tre.
Alex låter Molly välja barn-TV. Vi tror hon väljer Musses klubbhus.
Glad kille skuttar till dagis.
Glad mamma går promenad med glad bebis.
4 mammor, 1 pappa och fem knoddar fikar hemma hos oss, underbart!
Hämtar Alex klockan 13 (hjälpte personalen lite, 2 kort var de pga sjukdom)
Njuter i parken med dagiskompisar, trevliga mammor, glass och sand i håret.
Hemma igen säger Alex "jag och Molly vill leka själva" och lillasyster får göra vad hon vill i hans rum.
Båda barnen glufsar i sig maten jag lagat.
Och bägge två sover innan 20.30.

Just nu: Egentid med dator och ett glas vitt. Snart: Sängen och boken.

Enda lilla molnet på dagens himmel var att Molly återigen somnade för tidigt (9.30) och jag väckte henne efter en stund, för hon skulle sova efter lunchen istället. Inte somnade hon!
Så en del gnäll vid 17-tiden, men efter det så gjorde det inte mig så mycket...
Jag tog med mig Alex och åkte till fotografen som fotat Molly.
Åhhh, helt fantastiska bilder! Fick generande men underbara komplimanger från fotografen och dennes assistent...
Men jag måste säga det själv, Molly är helt underbar på dessa bilder! 


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Fyy, energikrävande dag. Min födelsedag var lite så, en viss make hade ätit 52 kg citroner till frukost. :/

Skönt att det bara var en dag.

Kommer du visa någon bild av de du hämtat? Jag är nyfiken. :)

Kram

2010-09-09 @ 15:56:24
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Sandra! Önskar jag kunde...

Men dessa är tagna hos en gammeldags fotograf, så jag har bara bilderna i ett album.

Och jag tror inte han är generös med copyright och sånt... :( Synd.

2010-09-09 @ 21:59:04
Postat av: Sandra R

Typiskt. Men ändå lite lyxigt att kunna hålla det analogt.

2010-09-09 @ 22:13:56
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0