Fritt Fall!

Jag åkte fritt fall på Gröna Lund en gång för länge, länge sedan.
På den tiden då jag älskade alla sorters karuseller.
Vet inte riktigt när det vände, jag var runt 21 tror jag. Blev rädd för höjder och för mycket snurra runt.
Trodde aldrig jag skulle åka fritt fall igen. Aldrig.

Var på möhippa i lördags. Vi körde femkamp och åkte jetline. Lite lagom sådär.
Sen ville blivande bruden åka fritt fall och ingen annan.
Vi ole-dola'de fram en utav oss som fick åka med Lotta.
Sen hände något. Någon slags tvångstanke. Jag måste åka.

"Åker du så åker jag" sa Frida.
Plötsligt var vi fyra!
Kände mig som en pirrig tant i kön bland alla ungdomar.
Det var läskigt på vägen upp. Jag körde ett mantra om hur vackert Stockholm är.
Blev överlycklig då jag såg kameran. Äntligen uppe.
Sen faller man ju ner. Snabbt.
Och det var ju faktiskt bara härligt.

Bildbevis!


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Wohooo! Fan vad bra du är, Åsa! Heja du. Kliva över din egen gräns som om den bara vore en papperslapp på marken. :)

2011-08-19 @ 12:53:51
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Frida

Jag kommer ALDRIG glömma hur mycket vi skrattade efteråt. Ej heller hur du babblade på vägen upp! ha ha ha. Härligt jobbig och ett släng av obehag. :-)

2011-08-20 @ 09:36:04
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0