Töväder!

Det är otroligt hur snabbt snön försvinner när det börjar töa!
Vi hade säkert en halvmeter snö och nu är det bara 10-15 cm på sina ställen.
Första snön är alltid bäst, ren och fin vit snö.
Det blir så fult och blött när det töar. Sen fryser det på och blir is. Man går som en pensionär. Eller som Molly för all del. Hade hellre haft kvar snön, -5 grader och sol. Då är vintern som bäst tycker jag.

Nedan snögubbe byggde jag och Alex i fredags. Molly bankade lite hon också.
Jag tyckte väl att den blev "sådär" (en liten ärta till huvud...). Men Alexander tyckte förstås att det var världens finaste snögubbe. Han höll sig stor och stark i två dagar.

Imorse låg hans ögon och knappar på marken. En rätt sorlig syn.
När vi åt middag ikväll så hade hans morot till näsa trillat av.
Men jag törs lova mer snö och flera snögubbar denna vinter!

I övrigt har helgen varit lugn. Mycket lek med granntjejerna och mys hemma.
Jag har fixat med kläder (evighetsgöra) inför dagisstarten imogrgon.
Alexander längtar och kunde knappt somna ikväll för det ska bli så kul imorgon, frukost med fröken och allt.
Får höra sen hur det gick för Rich att väcka dem, de börjar 6.30 imorgon. De kommer vara trötta som få eftersom de har sovit till 8-8.30 (t.o.m. 9!) de senaste dagarna. De har inte varit uppe särskilt sent heller.
Jag kommer få hämta trötta troll imorgon vid tre. Trött mamma också. Jag börjar 5.30 imorgon.
Så dags att avsluta kvällen och försöka sova!

Hej då snögubben! Imorgon har du inget huvud kvar!


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Jättefin snögubbe! Han är supercharmig med sitt lilla huvud.

2011-01-10 @ 21:55:16
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0