Semester!

Eller föräldraledighet är det egentligen denna vecka och nästa.
Maken jobbar en vecka till sen är det semester på riktigt!
Som ni sett nedan har jag haft en härlig dag hemma. Borde ha varit ute i solen mer, men fixade en massa måsten.
Alexander har lekt med bilar i princip hela dagen. Det är underbart att tjuvlyssna på alla roller de olika bilarna har, vad de gör och säger till varandra.
Idag var han smart nog att låna sin lillasyster ett gäng av sina kära bilar, som hon kunde leka med lite vid sidan om. Så att hon inte störde hans tjuv-och-polis-bilar.
Lugn och ro. Två glada barn som leker själva. Semester.

Inga konfliker. Inget "vem hade den först?". Inga lögner. Inget gnäll.
Klockan 12.24 säger Molly "Molly sova, Molly nappen".
Bara upp och lägga henne, vippa persiennen, puss och sov gott.
Stänga dörren. Så enkelt.
Alexander respekterar tystnaden. Eller den lägre volymen i alla fall.
Sitter och tittar i en bok. Och en till.
Halleluja.

Vid fyra gör maken och jag ett barn- och bilbyte på personalparkeringen vid jobbet.
Min första lediga dag och jag åker till flygplatsen.
Men bara för att få sitta och njuta i flera timmar.
Kaffe, nagelfix och tjejsnack.

Underbara dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0