Tre tandborstar rikare!

img_0796 (MMS)

Han är inte som många andra. Han är pojken som LÄNGTAT efter att få gå till tandläkaren som ska få känna på tänderna med en krok. Jag har bokat om detta besök två gånger, sist blev han så besviken att det kom tårar. Idag var det äntligen dags. Lite nervös blev han allt, var tvungen att kissa en gång till och sedan rulla kanten på tröjan när han kom in på rummet. Tandläkaren frågade vem som borstar tänderna? "Bara jag" säger Alex och jag fick försvara mig. Han borstar alltid en vända själv och sen borstar vi en omgång till. Sen fick mamman en uppläxning om att det finns socker i nästan ALLT och fredagsmys bör man INTE ha om barnet får lördagsgodis! Och bara vatten som dryck på kvällen! Och i hans journal stod det minsann att vi uteblivit från tand-informationen på BVC! Jag försökte förklara att vi inte fått nån kallelse och att de då sa att det inte behövdes? Men jag nådde nog inte riktigt fram... När han väl låg i stolen vände hennes något hårda ord. Alexander gapade som om han aldrig gjort nåt annat och fnissade lite när hon blåste med instrumentet och pillade med "kroken". Och vi fick beröm! Hon hade inte sett sååå fina tänder på mycket länge och kunde inte snälla Alex komma tillbaka imorgon igen så hon fick glädjen att se så fina tänder imorgon också? Lycklig son belönades med hela tre tandborstar och mamman belönades med ett handslag och klapp på axeln. Tog en bild på min nöjda son med kepsfrisyr. Ville egentligen fota honom i stolen under besöket. Men jag vågade inte, jag tyckte tandläkaren var lite läskig!


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Sicken otrevlig människa! Det är väl klart att det finns socker i allt. Betyder det att vi ska tugga havre och dricka vatten resten av livet bara för att gnägga snyggt? Pyttsan, vi ska leva!



Duktig Alex, Are är lite harig av sig. Han brås helt klart på mig när det gäller allt sånt. :)



Kramar

2011-06-14 @ 10:33:55
URL: http://aresmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0