Fira i dagarna tre, fyra, fem!

Min 5-åring har verkligen blivit ordentligt firad!
Och det är inte slut än...
Vi började i lördags med kalaset. Blev lite lagom stressigt på morgonen. Jag simmade med Molly och Alexander var på fotbollsträning. Som tur var somnade lilla tösen på hemvägen och jag kunde fixa allt här hemma innan Alex kom hem och fick kasta sig in i duschen. Vi fick skippa lunchen, den hade jag visst glömt att planera in...

En liten stund senare började hans gäster komma, pirrigt! Han var så duktig som tog emot paket, tackade och la upp dem snyggt på ett bord.
Detta var väl planerat av mig eftersom jag då kunde vara med vid öppningen, njuta av stunden och faktiskt veta vad han fick av vem i år!
Sen blev det tårta och små barnröster som sjöng "Ja må han leva" och hurrade. Härligt!

Sen körde vi "dans-stopp" och Alex fick ett mindre bryt när jag spalde Danny "In the club" istället för "Kokobom smurf smurf". Så han låg en stund på golvet och var arg och ledsen. De flesta barn fortsatte att dansa och jag spelade Eric Saade för tredje gången.

Två grabbar krockade, någon trängde sig i kön, många barn, många viljor, men inget som inte var lät att fixa!
Sen hade vi ett par spel, kasta ringar på Scooby Doo's öron och sätta näsan rätt på ett lejon.
Rolig och uppskattat! (Alexander bröt iof sig ihop en gång till i ett par minuter, det visade sig att pirret som gjorde att han inte kunde somna kvällen innan tog ut sin rätt)
Men efter ett litet snack med honom och utan att någon knappt märkte hans tårar så var han på benen med ett leende igen!
Vi avslutade med den obligatoriska fiskdammen som jag tror har blivit ett måste på kalasen.
Lyckliga små barn och nöjda föräldrar, Alexander torkade sina tårar efter sina utbrott och hade roligt mest hela tiden! Ett lyckat kalas!

På söndagen kom mina föräldrar och Alexanders morbror Stefan. Vi åt lite mat och tårta. Efter några timmar så viskar Alexander till mig "tror du mormor och morfar har nåong present till mig?"
Då blev det paketöppning igen, vilka fina saker! Det bästa av allt var sparkcykeln! Lycka!
Iklädd pyjamas ville han prova den och körde fort, fort, alldeles för fort... En riktig ordentlig vurpa, ett par skarpsår, plåster på!
Han somnade jätteglad "vad roligt att jag fick en sparkcykel mamma, jag älskar den!"

Idag blir han firad på dagis, imorgon blir det paus.
På torsdag kommer Joe och Ella från England, gissa om han längtar!?



Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket laaaangt och harligt fodelsedagsfirande!!! Hoppas det inte blir sa manga fler skrapsar med sparkcykeln, fast det ar nog svart att lata bli att aka riktigt fort. :) Puss.

2011-06-03 @ 10:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0