I måndags....

...ja, jag ligger ju lite efter här!

Efter en underbar helg med sol och både gamla och nya vänner på besök, så var både jag och Rich lediga i måndags. Vi tog tillfället i akt kan man säga.
Barnen fick gå till dagis och leka. Vi vuxna hyrde en lastbil. Då maken skickat iväg sitt körkort för att byta till ett svenskt så föll lotten på mig att köra åbäket.
Men vad roligt det var! Jag var kungen på Lövstavägen.
Vi fyllde den med mängder av skräp, allt bråte från badrumsrenoveringen. Två turer blev det till tippen. Andra gången vi var där så påstod en gubbe i personalen att man ska betala om man kommer två gånger samma dag. Sen flinade han. Men fortsatte "ny lag från maj, fråga chefen om du vill" Va!?
Jag körde blondin-tricket och bara skrattade bort hans ord.

Skrattade vidare då jag ser en ambulans i kön till containrarna... VAD hade de tänkt att dumpa!? Lite morbid humor blev det allt... Restavfall?
Mycket bära och lyfta för mig och Rich, aktade naglarna (fortfarande toppenfina) och kände mig tjejig, kämpade på med tunga gipsskivor. Träningsvärk dagen efter.
Kände mig inte lika kvinnlig längre när jag rattade och backade upp framför huset.
Tänkte på Malin och hennes pickup truck. Snygg och smal tös hoppar upp i sin jättemaskin.
Inte lika smal just nu, nio månader gravid. Men lika snygg!

Koncentrerar mig så pass mycket att jag håller "tio över två"



I'm truckin'!

Tidigt på morgonen var jag och Alexander på hans 5-års-kontroll.
Sista inbokade besöket på BVC. Synkontroll, spruta, väga, mäta.
Allt gick bra. Han oroade sig för sprutan dagarna innan, men sa inte ett pip när hon satte nålen.
Fick välja ett litet sladdrigt djur när hon gick och blandade vaccinet.
Alex tittar på mig, rynkar ögonbrynen och frågar "Mamma, varför får man välja en sån här innan sprutan!?"
Jo, för han fick visst en till efteråt.
En lila liten hammarhaj och en guldig hummer fick följa med hem.
110 cm lång är han nu och 19,8 kilo tung. Exakt medel för sin ålder.

Tantaluran tackade Alex för att hon fått en sån härlig start på dagen, vi sa hej då och en stolt kille visade sitt plåster på dagis!

Snart fem år, hela handen!





Kommentarer
Postat av: Sandra R

Duktiga du, jag vägrar köra lastbil och släp. :)

Och duktiga Alex, Are pratar ofta om sprutan. Här får de den när de är 5,5 år.

Hur ser det ut hemma hos er nu? Jag är nyfiken.

Ha det gott i solen!

Kram kram

2011-05-11 @ 12:12:25
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Karin

Ah vad kul att kora lastbil! Och harligt att bli av med all brate! Vill se bilder pa nya badrummet! Puss!

2011-05-13 @ 23:47:39
Postat av: Frida

Härligt inlägg! Va skönt att ni tog tag i det!

Kram

2011-05-13 @ 23:55:19
Postat av: Malin

Tack gumman! Jag saknar min truck! Men jag hade not inte ens kommit up i den nu med jattemagen...puss och kram pa er! Much love!

2011-05-17 @ 02:08:20
Postat av: Storebror

Haha, säg bara till så kan du få köra stora minibussar fulla med artister så mycket du vill på Peace&Love... ;)

2011-05-17 @ 21:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0