Dramat fortsatte...

Jag såg fram emot en god natts sömn.
Gick ju sådär.
Alexander kom inspringades för att som vanligt lägga sig vid mina fötter.
Han skruvar på sig och skruvar på sig.
Han klappar på mig och säger att han känner sig lite konstig.

Han går ner själv för att dricka lite vatten. Jag petar på maken som går ner för att kanske hjälpa och då hör jag hur han kräks. Inte mycket, vattnet kom tillbaka upp.
Jag tar med mig en liten burk. Nästa kräka som kom efter ungefär en timma lyckas vi fånga i burken.

Eftersom kräkningar efter slag mot huvudet inte är någon toppenkombo så ringde jag sjukvårdsupplysningen. De ville så klart att vi skulle åka in.
Alexander var först besviken att han inte skulle få visa sin bula för kompisarna på dagis.
Men sen nöjd ändå, det är ju roligt att åka till doktorn(!)

Väl där så gick läkarens alla små tester bra. Han gick på tå, på häl, prickade näsan när han blundade. Reflexer kollades och pupillerna reagerade på lampan. Han kunde nypa doktorn i händerna och se jättearg ut på doktorns beställning.

Fick veta att han mådde så pass bra att vi inte behövde röntga. Skönt. Vi ska ha koll på honom inatt igen, annars ingen fara.

Nu är bulan nästan helt borta, är mer en blåtira. Jag har sagt till Alex att blåtiror är rätt coola de med, så han har något att visa upp på dagis imorgon...





Kommentarer
Postat av: Sandra R

Usch, så var det ju när Are ramlade av sin stol (satte sig fel) och kräktes en massa. Sjukhusbesök till sena kvällen och sen glass som plåster på såren.

Hoppas att Alex hade en bula eller blåtira att visa upp och imponera med idag. Jag hoppas också att mamman känner sig lugn och inte är allt för trött.

Kramar

2012-01-12 @ 12:39:37
URL: http://www.aresmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0