Underbara barn!

Idag har jag haft huset fullt av barn!
Efter en promenad i morse gick vi hit och åt lunch, tre mammor och tre barn.
Sen gick två mammor och ett barn. Kvar var jag, Molly och Maja. Molly och Maja kommer bli bästa kompisar. Det skiljer 3 veckor mellan dem och visst tror vi att de alltid kommer hålla ihop!?

Det gick hur smidigt som helst. Molly vaknade och Maja somnade. Jag gick utanför husen och drog en vagn framför mig och en efter mig. Maja somnade och Molly pladdrade "dadada eh eh ah".

När jag hämtade Alex fick en dagiskompis följa med hem. Oj, vad de har lekt. Med bilar uppe. Med bilar nere. En mängd omgångar kurragöma. Alltid samma gömställe och ändå går de runt och letar överallt.
Det blev korvstroganoff, glass, morotskaka och äpplen. Det var delade meningar mellan pojkarna lite då och då, men inget de inte löste själva.

Det är så underhållande med två 4-åringar som planerar, gissar och funderar. Tyckte både jag och Molly som försökte hänga på grabbarna så gott hon kunde.

Underbara barn!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj, det var en riktig barnrik dag! Vad härligt!



Jag brukar ofta ha Agnes jämngamla kusin här och det är så fantastiskt härligt att lyssna på deras konversationer när de inte vet att jag hör! Det kan vara lite småknabb ibland men de löser oxå oftast det själva. Skönt!

2010-06-08 @ 22:43:20
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Jag är allt lite avundsjuk på att var ni bor. Närheten, enkelheten och gemenskapen. Men så kommer jag på att vi bor väldigt bra här. :)

2010-06-09 @ 12:11:49
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0