10 sanningar om mig!

Jag har fått en award av Johanna. Jag ska skriva 10 sanningar om mig själv och sedan skicka vidare till tre bloggvänner!



• Jag är en tidsoptimist... Den "akademiska kvarten" är standard för mig. Jag har blivit lite bättre på senare år, men usch vad många som har fått vänta på mig i sina dar!


• Jag ogillar att städa. Jag hatar det inte, men ogillar det skarpt. När jag städar gör jag det mycket noggrannt, vill gärna ha en massa nya trasor och sprayflaskor... Det resulterar i att det är rent men ingen ser någon skillnad. Det stökiga blir liksom kvar...


• En riktig klyscha men jag är faktiskt väldigt positiv (oftast), tycker gott om det mesta och de flesta!


• Jag kan bevara hemligheter! Jag har fortfarande ett par hemligheter sen tonårstiden som jag inte berättat för någon!


• Jag måste erkänna att jag har ett visst kontrollbehov (fråga mina kollegor!), men även hemma. Jag vill betala alla räkningar, veta allt om hur Alex haft det på dagis osv...


• Jag är väldigt blödig, gråter för allt möjligt... Det kan vara texten till en fin låt, en artikel i en tidning. För att inte tala om program som Extreme Home Makeover!


• Jag är vidskeplig som bara den. Jag undviker att gå under en stege, trampar aldrig på en A-brunn. Spottar lite över vänster axel om en svart katt springer över vägen. Jag har till och med bett folk jag inte känner att inte lägga sina nycklar på bordet...


• När jag var liten ville jag bli dagisfröken. Eller hästskötare, fast jag inte ens red. Jag hade alltid en önskan att få börja rida, men det blev aldrig av. Nu kan jag fortfarande fundera på vad jag ska bli när jag blir stor?


• Jag är usel på att smika mig. Jag kladdar dit lite mascara och that's it! Jag har ögonskugga ibland, men bara med en nyans. Jag är grymt avundsjuk på alla snygga tjejer som blir ännu finare efter en stund framför spegeln!


• Jag är rätt duktig på engelska, i tal i alla fall. Har utnyttjat detta för att snacka in flertalet yngre kollegor på krogen genom att påstå att vi var från Holland och inte hade en aning om vad ett ID-kort är!



Jag skickar nu vidare detta till Frida, Meta och Sandra!






Kommentarer
Postat av: Caroline

vad roligt att läsa 10 saker om dig! det är ju min award som sprids..:-) Jag är med optimistisk och vidskeplig, go kombination! :-) Kontrollbehov har jag med! Ha det gott min fina vän, KRAM!!!

2009-12-07 @ 14:01:48
URL: http://familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Frida

Vännen va roligt det var att läsa om dina 10, jag ser dig i varje punkt. Du är en härlig bästis. hi hi!

Mina 10 finns nu på min blogg. :-)

Sov gott, Heja Dave i Hells kitchen.

Puss

2009-12-08 @ 22:56:07
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Karin

Ha ha ha. Ja, shit, Asa som ALLTID missade bussen! Ha ha. Minnen. Och du ar nog den mest positiva manniskan jag kanner, vilket ar underbart. Och jag ar avundsjuk pa det. Du ar ocksa den med mest 'tur' - men det ar ju ingen hemlighet. :)

Love you.

2009-12-11 @ 21:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0