Fredagsmys hela dagen lång!

OLW har lyckats igen...
För några år sedan gick vi och sa "Har ni fest eller!?" med töntig röst.
Nu är det obligatoriskt med "fredagsmys" för större delen av Sverige, eller? Och visst började det väl med årets OLW reklam? "Nu är det freeeedagsmyyyys..."
Men jag erkänner att jag gillar det! Alex gillar det också, en skål med popcorn till TVn och pojken är glad "Är det här mys mamma?" Japp, det är det. Fredagsmys.

Idag har hela dagen varit mysig. Promenad (om än kort) med fem andra mammor och bebisar, sen fika tillsammans hos en härlig tjej i nyrenoverat fint hus! Det är så trevligt att sitta och prata med likasinnade medan bebisarna leker (läs sprattlar) på golvet. Molly sov sig igenom nästan hela förmiddagen... Sov så länge att jag till slut hämtade in henne från vagnen när de flesta andra hade börjat gå hem. Men jag gissade att hon också ville komma in och mysa en stund!

Jag erkänner att nedan bilder är från både igår och idag, men de visar ändå hur en typisk dag ser ut i mitt liv just nu. Mysigt värre!!



08:59... Försöker skynda oss till dagis...



09:20... Underbar promenad med härliga mammor!



Molly myser i vagnen...



12:25... Maja, Molly och Walter lär känna varann...



12:27... Uppradning! Och mumsig fika på bordet...



13:15... Kommer hem igen...



13:17... Molly blir glad att se morfar!

Vi hinner visst med en fika till innan hämtning av Alex!

 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tack gulliga du!

Och du, dina kids är så söta!

Puss & Kram

2009-12-04 @ 22:41:32
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com
Postat av: Meta

Vilka underbara bilder <3!

Visst är det en underbar tid när man är mammledig!

Kram

2009-12-04 @ 23:35:41
URL: http://frujarl.blogg.se/
Postat av: Karin

13.:15???!??! Och det ar nastan morkt ute? Jeeebus. BRrrrrr... Skitsnygga stovlar du har! Hela du ser skitsnygg ut! Harligt. Onskar jag var dar. Fast med 20 grader och sol, da. :) Saknar dig. Jattefina bilder.

2009-12-04 @ 23:50:21
Postat av: Frida

Åh en helt vanlig mammaledig dag! Underbart.

Jag vill också vara hemma ju. Attans.

Vilka härliga bilder, duktig bebis du har, söt som sockerkaka!

Puss och kram Frida

2009-12-05 @ 15:30:33
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0