Tidsoptimisten...

Imorse gick vi upp lite tidigare än vanligt. Allt gick smidigt och vi var redo att gå redan tio minuter i nio!
"Jag måste bajsa" säger Alex precis när Molly är redo i vagnen och Alex har börjat med overallen. Det tar tid för min son på toaletten. Han riktigt filosoferar och pratar non stop. Vi var på dagis vid 9.12. Men det var inte mitt fel!

10.30 hade jag tid hos BVC för Molly. Jag drack upp mitt kaffe och matade Molly vid 10, stolt över mig själv att jag hade så gott om tid...
MEN... Efter blöjbyte och gulligull så lyfter jag Molly som då kräks över sina kläder. Ok. Byta kläder. Lyfter henne igen och hon kräks på min tröja. Byta mina kläder. Ut till bilen (lite felberäkning här... jag glömde att den stod med 15 cm snötäcke över sig), borstar bilen. Låset på Mollys sida har frusit. Krångel. Får upp det till slut och Molly sitter där hon ska. Får inte ihop vagnen, nu börjar det bli ont om tid... Kommer iväg till slut och snön yr när jag kör iväg. Härligt. Kan inte köra riktigt så fort som jag vill, plogbil framför.
Kommer fram, ingen parkering. Tar alternativ två, men ingen plats där heller. Får ta tredje alternativet som innebär att jag måste dra VISA-kortet. Var är kortet!? Leta. Leta. Leta... Nu är det bråttom!

10.36... Framme! Försenad. Men denna gången var det inte mitt fel. Eller?

Kommentarer
Postat av: Saadet

Hej!

Cool blogg. Ska vi följa varandra på bloglovin?

2009-12-17 @ 20:06:24
Postat av: Karin

Ha ha ha.

Nej nej nej. Det ar ju ALDRIG ditt fel! ;) Underbart!

2009-12-17 @ 21:14:11
Postat av: Frida, Vincents mamma

Det är "Murphy's law".



:-) Blev hon godkänd?



Kram Frida

2009-12-18 @ 10:42:24
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0