Blöjans vara eller icke vara...

Alexander har varit utan blöja dagtid sen slutet av förra vintern. Nattetid har han fortfarande haft den tills för ungefär två månader sedan. Den var oftast  torr på morgonen så vi slutade med kvällsvälling och det gick riktigt bra! Några olyckor men oftast torra sängar på morgonen!

Alexander har ju ett par sovställen... Sängen i sitt rum, en madrass i ett mysigt hörn i vårt rum och sen hamnar han alltid förr eller senare i vår säng. På senare tid har olyckorna kommit oftare och framför allt blivit STÖRRE... 
Och då jag inte har haft tillräckligt med plastad frotté, ork eller lust att se efter alla sovplatser så åkte blöjan på igen igår natt. Alex var ok med det hela och somnade i sin säng som vanligt. Precis när jag har somnat kommer han in till oss och vill sova i vår säng. Jag mindes blöjan och sa att han var välkommen.

Efter en stund säger han att "det är lite blött här!"... Jag känner på hans pyjamas... Jomenvisst, blöjan har läckt! Så det var bara att stiga upp, inte bli arg på Alex, fixa hans säng där det fanns en liten pöl, inte bli arg på Alex, hjälpa honom i mörkret på toaletten, inte bli arg på Alex, hämta ny blöja och sen försöka somna om. Jag suckade väl ett par gånger och la mig tillrätta.

Efter en stund hör jag Alexander säga "Mamma... jag tror det var ett monster som kom och kissade i min blöja...!"

Hm. Jag var beredd att hålla med!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Det är klart att det var ett monster som kissade i hans blöja! Vad/vem annars, en dinosaurie? :) Antagligen händer det mycket i Alex's värld nu och då åker kisseriet längre ner på listan. Bra att du höll dig så lugn och sansad, mitt i natten är jag inte alltid lika kontrollerad som på dagen.

2009-11-04 @ 20:09:33
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Haha...underbar kommentar!!!

2009-11-04 @ 23:24:56
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0