Gör det ont?

När jag hämtade Alex från dagis i förrgår så hade han ätit dåligt och "inte varit sig själv" enligt personalen. Hemma tog vi tempen och den låg lite över 38. Gjorde lite mat åt honom men han ville inte äta...
"Jag vill inte mamma"
"Vaför vill du inte?"
"För jag kan inte"
"Varför kan du inte?"
"För jag vill inte"
Och så sa vi allt en gång till...

Till slut fågar jag om han har ont i munnen? Jodå, det hade han ju. Och efter lite luskande hittar jag blåsor under tungan och i kinden.
Han går på tå också. Varför gör du det? "Jag har lite ont där" och jag hittar ett märke under foten. Tydligen trampade han på en leksak i helgen då han sprang och stojade med bästisen Vincent.

Min pappa har hög smärtgräns. Jag har hög smärtgräns. Vi har mött vår överman, vårt överbarn - min son!
Jag kan räkna på mina fingrar de gånger han har gråtit för att han har gjort sig illa. Oftast får man leta efter åkommor på honom.
Så vi övar här hemma. På att säga till mamma eller pappa om man gör illa sig. På att släppa fram tårar om det gör ont. Och på att dansa på tå!

Igår var han feberfri och idag ville han verkligen gå till dagis, så där är han nu. Jag tror han har en blåsa kvar i munnen, så vi får höra i eftermiddag om han åt lunchen. Frukosten slängde han i sig i en rasande fart, han skulle ju till dagis och cykla med Ted!
"Du har inte ont nånstans då!?" "Nej mamma Alex gör inte ont!!"


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Hoppsan. Här är det tvärtom, Are tjuter för minsta lilla - och jag var likadan. :) Det kan till och med framkallas tårar och ont i en del av kroppen bara för att vara ledsen och bli kramad. :D

2009-11-26 @ 16:16:42
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja det är ju HELT otroligt vad er pöjk tål, eller inte visar snarare. Det är helt sjukt! Fast på gott och ont givetvis.

Lite som en talang.



Nu för 20 min sen, så klagade V på ont i munnen. Tror du inte att jag hittade blåsor.... Typiskt.



Så så vi pussas så lär ju jag bli drabbad snart.

Skräp!



Puss och kram (utan blåsor)

2009-11-27 @ 20:14:05
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Caroline

Kommer du på julfesten i kväll hjärtat?

Det vore roligt att träffa dig!

Kram

2009-11-28 @ 11:26:40
URL: http://prinsessanspraliner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0