Mammas lille tuffing!

Efter lunch hämtade jag en glad son från dagis. Äntligen skulle han få åka till doktorn och få en spruta! Varje morgon har han frågat "Är det IDAG vi ska få spruta!?"

Så idag var det dags. Jag trodde på lång kö och betlade parkering för två timmar, hade laddat med äpple, bilar och godisklubba. Inget behövdes. Vi blev uppropade innan jag hunnit fylla i de där hälsopapprerna.

En lycklig Alex skyndade in på sköterskans rum och ville genast ta av sig tröjan. Dock ville han att hon skulle ge mig sprutan först. Hm, hur ska detta gå... tänkte jag, nu ser han ju den läbbiga sprutan. Plus att jag måste vara stencool själv för att föregå med gott exempel... Men jag kände inte ens att hon stack mig(!).
"Min tur!!" sa Alex och höll fram armen. Hans enda reaktion var "Aje!" precis när hon stack och ett ont öga till sköterskan. Så fick han ett Bamse-klistermärke och sa "Tack så mycket, hej då!"

Sen åkte vi på utlovad tripp till leksaksaffären och Alex valde snabbt en McQueen-bil (förvånad någon?). Vi var hemma igen en hel timma innan parkeringsbiljetten gick ut.
"Åh, vad du var duktig idag" sa jag till Alex, varpå han svarar "Jaa, och du med mamma!"

Kommentarer
Postat av: Frida

WOW det är helt Otroligt hur cool han är när det kommer till smärta. IMPONERANDE. Han är cool as ice!

2009-11-12 @ 22:21:33
Postat av: Malin

Japp, det dar har han efter mamma...trodde saklart att han skulle borja grata ngnstans iden har historien men icke! Alskar kortet dar han visar sitt "nya trick"!

2009-11-13 @ 16:07:14
Postat av: Sandra R

Åå vad ni är duktiga som inte ens knystar! Hoppas att det inte gör ont i era armar nu i efterhand.

Trevlig helg!

Kram

2009-11-13 @ 20:06:57
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Meta

Modiga lilla killen <3

2009-11-15 @ 00:18:39
URL: http://frujarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0