A Trip Down Memory Lane...

Påskaftonen började bra med två glada barn i sängen. Kunde ha sovit lite längre tycker jag nog.
Efter frukosten packade jag bilen med skräp och sopor och åkte sen till tippen och slängde. Skönt. Borde göra detta lite oftare. En tripp till ICA blev det också, hittade en härlig bukett tulpaner till min mamma.

Sen bar det av hem till mina föräldrar för påskmiddag. En massa god mat och trevligt sällskap!
Alexander vill alltid leka kurragömma hemma hos dem, precis som Joe alltid gjorde när han var mindre. Jag hörde att de gömde sig på övervåningen, så efter lite låtsasletande nere (stå kvar och prata) gick jag upp.
Och tappade hakan!

Golvet på övervåningen var täckt av leksaker, pussel och kläder från mina första år i livet. Så välbevarat och så mycket roligt! Saker jag totalt glömt bort. Saker jag älskade när jag var 3-4-5 år gammal.
Så mycket minnen.
Så mycket glädje.
Det fanns pussel jag minns som mina "favoriter", min "My little Pony"-klistermärkesbok. Det fanns dockor, alla med hockeyfrilla och en stackare hande jag till och med piercat i näsan med en knappnål. Där fanns flaggor jag ritat på "Kyrkans barntimmar", dockservisen jag nästan aldrig fick leka med. Det fanns mängder med böcker och en otroligt rolig önskelista min storebror skrivit inför sin elfte födelsedag han önskade sig massor, bla "byxor med klotter på", "leksaker som passar min ålder" och "en fränare papperskorg till mitt rum, EJ GJORD AV VASS"....
Jag skrattade tills jag grät och lite till. Jag skrattade tills Molly grät.

Resten av kvällen pusslade vi mycket med Alex och Molly lekte en hel del hon också.
Sen tyckte Alex att det var dags för oss att åka hem "Men gå nu mamma!". Själv skulle han sova över. Som han längtat. Idag leker han och morfar med tåg. Jag hade också kunnat leka där idag. Tänk er, alla mina leksaker!

Stort TACK till mina fantastiska föräldrar som sparat så mycket! Det kändes i hela hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej igen! Tack för dina kommentarer på min blogg. Jag är inte så flitig att skriva som du :-)

Kul att se bilder på era härliga barn. Alex har ju blivit en riktig storkille! Och Molly är väldigt lik sin bror tycker jag! Skulle som sagt gärna träffa er igen, tyvärr jobbar jag ju, men en fika nån helg framöver kanske? Kram

2010-04-04 @ 20:37:07
URL: http://bjornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0