Skärpning!

Känns som att jag håller på och döda bloggen.

Men det har varit en ganska tung vecka.
En stor anledning till att jag inte skrivit är att jag fortfarande inte fått rumpan ur och lämnat in denna laptop till datordoktorn. V, N, R och mellanslag fungerar bara ibland... Som ni ser funkar det just nu. Fast för "R" fick jag trycka sju gånger. Frustrerande.

Sen har jag haft en make med nyopererat knä. En titthålsoperation som inte låter som så mycket för världen, men oj, han var helt orörlig de första dagarna. Kunde inte ta sig ur sängen eller soffan. Jag fick hjälpa honom med kläder och annat. Kändes som att jag hade tre barn här hemma!
Alex frågade "Ska pappa vara där uppe för alltid?"
Och jag fick lite otrevliga minnesbilder från filmen "Who's eating Gilbert Grape", rös lite och hejade som en tok på Rich som försökte kräla sig ner för trappen.

Sen skenade tankarna iväg... Såhär kommer det bli när han är gammal gubbe. Och jag fortfarande är 60+.
Han kommer peka på sånt han vill ha och jag får hjälpa honom att duscha.
Jag vill inte bli gammal. Så låt oss leva i nuet!!

Nu är i alla fall han, och hans knä, väldigt mycket bättre. Jag slogs av hur mycket vi hjälps åt här hemma. Bara småsakerna man inte tänker på "Kan du fixa välling", "Jag glömde en handduk till Molly, kan du räcka en" eller bara en sån simpel sak som att kunna få tag på fjärrkontrollen.
Det var ganska tungt att dra hela lasset själv några dagar. Barnen sov taskigt också så jag sprang omkring mellan alla rum som en dåre på nätterna.

Men nu lämnar vi det!
En massa roligt har hänt också! Vår underbara lilla Molly har fyllt ett år och numera kan hon gå!
Kommer blogga om hennes födelsedag senare med bilder!
Ska leta fram sladden. Igen. Varför ligger den aldrig på sitt "vanliga ställe"?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här är en som har saknat dina inlägg!!!



Vad trist med knäoperation! Jag har haft en knäopererad man här hemma för några år sedan så jag vet hur otroligt bergänsade de blir efter en sån op! Då hade vi visserligen (tackolov) inga barn. Nåja, skönt att han är bättre nu iaf!



GRATTIS MOLLY! Och hejja till de första stegen. Så läckert! Nu är därmed lugnet slut ;)!



Sköt om er...kraaaam

2010-08-22 @ 16:28:38
Postat av: Johanna

...kommentaren var från mig :)))

2010-08-22 @ 16:29:23
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh hej, jag har saknat dina uppdateringar. Nästan gett upp eftersom jag vet om ditt datastrul.



Skönt att både bloggen och Richard mår bättre!



Puss på er.

Frida

2010-08-23 @ 21:16:19
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0