Blir tokig snart!

Tokig av ett riktigt i-landsproblem...
Har inte kunnat mms'a på hela dagen. Har försökt att få in ett inlägg här så många gånger, men det vill bara inte funka!
Tänk vad irriterande en sån bagatell kan vara!

Har i alla fall haft en riktigt toppenbra dag!
Igår blev det sent på jobbet. Det snöade massor och de stängde banan flera gånger för att få bort snön. Detta medför alltid problem, flygplanen vill ju både landa och starta. Det blir kö. Och förseningar.
Sen saknades väskor från Bryssel. Så hux flux stod jag och gjorde bagagerapporter. Hm. Det var ju 1½ år sedan sist, så det tog tid förstås och jag kan bara hoppas det blev rätt...

Men åter till idag. Jag har varit ledig och barnen likaså. Tack och lov så sov de bägge två till efter sju och vi mös länge i sängen och åt frukost långsamt. Sen bar det av till Kista och frisören för Alexander.
Han var så duktig!




Och visst blev han fin?
Belönades med pannkakor, på detta stället får man glass till! Lyx!




Lunchen tog tid den med, men det gjorde inget.
Vi hade ju inte bråttom.
Alexander busade med Molly som skrattade så mycket att hon satt kvar i stolen!



Sen fick de leka länge på lekytan de byggt uppe i Kids Court.
Jag köpte även ett par nya vinterskor till Molly och trots att de är så stora (storlek 23), så går hon bättre i dem än de hon har nu. Vi skulle även leta efter en varmare ("över-öronen") mössa till Alex, men den jag hade tänkte mig var slut. Och då tiden sprang iväg och Alex plötsligt säger "Vet du mamma, nu längtar jag hem!"

Så slog vi slag i saken. Vi åkte hem.

Men vilken härlig dag!
Detta är det absolut bästa, bästa med att jobba skift.
Underbara lediga vardagar med mina busungar!

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh det låter som en härlig vardags dag även om du var ledig. Så där bra!

Fin han blev Alex! DU kanske ska sattsa på rött igen, jag vet 2 personer som kan det där med att färga rött! ;-)



Puss

2010-12-06 @ 22:14:59
URL: http://mamastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0