Hej då julen!

Jaha. Då var det över för denna gång. Men jag måste säga att "jullovet" varit fantastiskt, vad härligt att få uppleva julen med en gobit på 3½ år. Se hur roligt han har haft, den speciella blicken på julafton och spänningen när tomten syntes i trädgården. Att få uppleva hans energi och glädje, jag kunde känna hur hans hjärta slog, hans kärlek till sin lillasyster. Hela Alexander har gjort min jul så speciell. Jag längtar redan tills nästa år då Molly i alla fall kommer uppskatta pappret och snöret runt julklapparna!

Men nu är det över för denna gång. I lördags passade vi på att städa ut julen. Vi var hemma hos nya, mycket trevliga, bekanta och Alex hade så roligt med deras dotter att han stannade hos dem ett par timmar till. Så då passade vi på att röja granen, 1000 barr på golvet och stoppa undan alla tomtar, änglar och annat pynt.
Tack och adjö för denna gång!

Det finns bara en liten tomte jag kommer sakna... En med huvudet på sne, ögonen i kors och mun som ser ut som en mustach. Inför julledigheten fick vi hem en påse med Alex pyssel från dagis. En del barn hade gjort så mycket att påsarna svämmade över. I Alex påse fanns två saker. En liten, liten tavla med en huvudfoting och så denna underbara skapelse! Han fick nästan dispans att stå framme till påsken!



Kommentarer
Postat av: erika

haha vad söt! spara den, han kommer uppskatta den i framtiden också. kramar

2010-01-13 @ 19:56:36
URL: http://erikaerika.webblogg.se/
Postat av: Johanna

Men guuuud, det där var kanske det sötaste jag sett! Ni har inte funderat på att rama in den? I sådana där djupa ramar. Då riskerar man ju inte att den förstörs heller.

2010-01-16 @ 12:27:52
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0