Mot alla odds!

Igår var dagis stängt, de hade planeringsdag. Jag tycker det är kul att ha Alex hemma ibland och jag funderade på en liten tripp till Kista. Men kvällen innan så ballade han ur en aning och ville inte sova. Och jag ville inte bråka. Så han fick, detta har aldrig hänt förut, komma ner till oss i vardagsrummet igen. Alex blev lite ställd och visste inte riktigt vad han skulle göra här nere. Men han pillade lite med sina saker, tittade på oss med stora ögon, bläddrade i ett par böcker och var väldigt snäll.
Jag smidde planer... "Operation: Få Alex att somna själv" började ta form.
Vi gick upp igen och han somnade till slut, ganska ledsen.

Men åter till gårdagen. Jag bävade för att åka till ett köpcenter med en massa folk med en liten bebis och en Alex som inte riktigt går att räkna med när han är trött. Jag såg framför mig hur jag svettades med ett barn i vagn och ett som skrek på golvet inne i en affär med rea och irriterade shoppare...

Men man kan gott säga att Alex slog undan mina fötter!
Vi hade så roligt! Allt var perfekt och jag njöt av varenda minut av de 4½ timnmarna vi var där.
Först klippte sig Alex. Toppenställe där man får sitta i en ferrari och se på film under tiden. Han gillar inte trimmern och satt då stel som en pinne men sa inte ett ord. Men hårfönen är ett big no no och färg i håret vill han inte heller ha. Sen var vi i en möbelaffär som hade en säng jag så gärna skulle vilja ha i hans rum, en loftsäng med koja under och rutschkana ner från bädden. Men, host host, över 6000 kr... En ferrarisäng med lampor och allt hade de också och vi provade dem väldigt länge.

Sen blev det latte för mig och pannkaka till Alex, hans "bästa favoritmat". Den serverades med chokladsås och blå(!) glass, han valde själv. Även där satt vi länge och Alex spelade pajas för alla bebisar runt omkring oss och frågade vad de hette.
Mitt under fikat kom ett helt spontant "Mamma, jag älskar dig" och det finns nog inget finare han kan säga till mig.

Efter det lekte vi en hel del i en annan affär som hade en massa härliga bilar att åka runt på, det finns en målad väg på golvet och Alex körde flera varv. Personalen var underbar och både jag och Alex pratade en hel del med dem. En före detta kollega till mig jobbar där, men hon syntes inte till. "Kids for life", en toppenaffär!

Sen kom Rich och vi fikade lite till och köpte fina Molo-kläder till barnen. Letade skor till mig men hittade inga.
Men vilken härlig dag, mot alla odds! Alex somnade en stund i bilen hem, men annars märkte jag inte alls att han nattugglade kvällen innan!

Efter-bilden!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Herremingud så söt han blev! Hans ögon kommer verkligen fram så fint när håret är kortare! Och vilken dag på stan ni verkar ha haft!! Det är sådana stunder man kan leva länge på efteråt...kram

2010-01-20 @ 23:04:52
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Ja, han är så fin! Och vilken härlig dag ni fick i Kista. Kärleksförklaringen är ju det bästa!

Kram

2010-01-21 @ 15:27:44
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj, vad stor han ser ut!! :-O Och jattefin blev han med nyklippt har! Han har verkligen din nasa! Sa soooot. Later som ni hade en jattemysig dag! Puss!

2010-01-23 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0