Sommar, sommar och sol!

Wow, vilket fantastiskt väder vi har!
Just nu, sitter jag i en klänning på altanen (ja, trädäcket är klart och underbart!), med laptopen och ett glas vin. Solen har gått ner men himlen är fortfarande ljus. Det är VARMT. Sådär varmt att man bara måste duschan innan man går och lägger sig. Det är så härligt! Det är så underbart härligt att sitta här och bara vara.

Jag har chattat med en mycket speciell vän som är så långt borta men ändå så nära.
Våra liv är så annorlunda. Jag med hus, make och barn. Hon med "Melose place-lägenhet", hund och ett spännande jobb. Eller spännande jobbuppgifter.
Så olika våra liv är.
Men så lika vi är ändå på nåt vis. Samma tankar, värderingar och ofta samma smak.

Det känns som igår när vi satt på buss 307 och sjöng. Pratade om "Blåhallon-brudarna", vilka småglin. Pratade om stora kärlekar som bodde på andra sidan "skitdiket". Men mest av allt så flamsade vi. Jag anser Karin vara den jag nog flamsat mest med i hela mitt liv. Minns så väl ett foto på oss från en middag med fotbollslaget då vi skrattar så gommen syns. Lika stor på oss bägge två.

Min vän står inför ett vägskäl. Att våga eller inte våga.
Klart hon vågar! Hon bör chansa, satsa och vinna!
Efter studenten, då vi skålade vår frihet klädda i "den lilla vita", så har våra liv gått väldigt olika vägar.
Mina val i livet har oftast varit väldigt lätta. Karins har varit svåra.
Lösningarna för mig har legat precis framför mina fötter, klivet har aldrig varit långt.
För Karin har det varit svårare, kliven större och längre, men också mycket mer spännande. Tycker jag. Det är ju inte jag som behövt välja, i mitt liv har jag bara behövt göra det självklara.

Jag beundrar min fina vän! Hon vet inte själv hur stark hon är, hur långt hon har kommit och inte hur långt hon kan gå! Karin, du klarar allt. Lycka till! 
Och vi finns här. Alltid.
Jag älskar dig, min kaka!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Vilket fint inlägg. Din vän har en underbar vän i dig.

2010-07-12 @ 09:37:22
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Jag ler med hela hjärtat

2010-07-12 @ 23:40:34
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag har last det har inlagget sa manga ganger, och nu ler jag nar jag laser det, nar du forst skrev det grat jag.

Du betyder sa mycket for mig, alla minnen vi har tillsammans och alla tankar, funderingar och ideer som jag kan bolla med dig. Du har hjalpt mig otroligt mycket det senaste aret, hoppas du vet det.

Jag alskar dig ocksa.

<3

2010-07-17 @ 19:00:55
Postat av: Meta

Jag fick gåshud över hela kroppen och blev helt gråtig i ögonen när jag läste!!

Åsa du är en underbar vän till dina vänner <3 så underbart fint skrivit!!

Kramar

2010-07-18 @ 10:35:18
URL: http://frujarl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0