Sova...

Alla tycker vi väl att det är skönt att sova!
Mina nätter är vanligtvis ganksa ok. Dock med en hel del avbrott, Molly vaknar och vill ha välling. Som tur är så somnar hon om direkt efteråt. Sen somnar jag om och väcks nästa gång av att Alex kommer in. Då beror det lite på vad klockan är, om det blir att vi går tillbaka till hans rum eller om han kan få sova i min säng. Om jag har oturen att bli väckt ännu en gång så är det antingen Molly som vill ha en flaska till eller Alex som återigen kommer, då är klockan förhoppningsvis så mycket att det snart är morgon.

Och på morgonen när jag vaknar är jag oftast ganska trött. Som tur är har jag en morgonpigg make (rekommenderas!) och jag får sova ut lite på helger och även nu på hans semester.

Men nu, i denna värme, så sover vi alla ganska taskigt och att natta Molly tar evigheter i vårt väldigt varma sovrum. Även på dagarna har tösens sömn ändrats... Hon sover oftast bara vid ett tillfälle numera och ibland så kort stund som 40 minuter.
Och tänk, när Molly var nio dagar gammal ringde jag tillbaka till förlossningen och frågade om det verkligen var ok att en baby sov 22 timmar om dygnet?

Detta med att sova bara en gång per dag medför en liten utmaning.
Drömscenariot är ju att hon har fått i sig hela lunchen innan hon somnar....





Kommentarer
Postat av: Sandra R

Så liten och bara 40 minuter? Molly lever verkligen i nuet och tar vara på allt. :)

Skönt med morgonpigg make, det är INTE min. Här är det jag som är morgonpigg men just nu spelar det ingen roll.

Önskar dig och familjen en finfin dag och en svalkande natts sömn.

Kram

2010-07-14 @ 10:12:14
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Men gullpluttan då, hur söt får man bli??? Ja det här med sömnen o värmen är verkligen ingen bra kombination. Allt har en tendens att bli väldigt ruckat. Tyvärr till det sämre. Manne har fått sova sin nap på dagarna i garaget dessa stekheta dagar. Där är det jättesvalt o skönt.



Jag har oxå en morgonpigg karl vilket UPPSKATTAS!!!



Hoppas ni får ngn ordning på lillfrökens sömn.



kram kram

2010-07-14 @ 11:44:32
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Karin

Men gud sa sott. Vad lik Alex hon ar pa den dar bilden!!!! <3

2010-07-14 @ 17:26:01
Postat av: Caroline

Åhhh men sötnosen! Ja visst tar värmen på krafterna. Hoppas du får sova gott i natt!! Stella sover 12-14 h per natt (utan mat men med lite uppvak/skrik efter nappen). Kram till er!!

2010-07-14 @ 21:19:11
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0