Holiday!

Alexander är på äventyr. Med sin mormor och morfar och husvagnen.
Hade en uppspelt och pirrig son här i tisdags. Mormor och morfar var på väg hit för att hämta honom.
Alex kunde inte äta sin lunch (trots att det var favoriten pannkaka!), han kunde inte vara still. Han gick ut och väntade på att de skulle komma. I 20 minuter stod han och väntade och längtade. När de äntligen kom åt han lite av sin lunch, men "när ska vi åka?" "Mamma, pappa och Molly får inte följa med!" "Jo, Molly får när hon också är stor."

Jag oroade mig lite att han skulle trotsa och bad honom att ringa mig om han kände sig arg. Inte bråka med mormor och morfar. "Jag ska inte vara arg mamma". "Puss, puss, vi ska åka nu, kan du vinka?"
Jag gick och vinkade. Precis som förra gången han åkte bort så grät jag. Tänkte på min farmor. Hon brukade alltid gråta när vi skulle åka hem efter att ha hälsat på henne. Jag brukade tycka det var underligt, borde hon inte tycka det är skönt att få det lugnt igen efter allt ståhej?
Nu förstår jag farmor. Det är sorligt att säga hej då. Trots att jag är så glad att Alex ska få komma iväg och ha roligt i flera dagar med två av sina bästa kompisar, mormor och morfar.
"Jag kommer sakna dig, hjärtat" säger jag. "Ja men mamma, om tre veckor kommer jag hem igen!"

Tre veckor, tre dagar skulle det ju vara.
Tre veckor hade varit olidligt. Nu är det alldeles lagom. Trots att jag var ledsen igen på kvällen, så är det ju skönt med lite ledigt. För Alex. För mig. Inga galna trotsutbrott behöver jag tackla! Inga matfighter! Inget tjat på tre dagar!

Men sen vill jag ha honom hemma igen. Han får trotsa hela helgen om han vill.
Bara han är här.

Visst kan man se på honom hur han ser fram emot sin semester?
Tack mamma och pappa för att ni är så delaktiga i mina barns liv!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Naaaw vad söt han är!!! Ja 3 veckor skulle verkligen vara olidligt! Efter ett dygn så har man ju abstinens :)!



kram kram

2010-07-23 @ 01:00:16
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Vilken bra blandning av dig och R Alex är. :) Vilken härlig resa för honom, stora killen. Förstår dig som fäller tårar, det är ju en bit av en själv som åker iväg.

Nu är han snart hemma igen.

Kram

2010-07-23 @ 08:35:23
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Mormor & morfar

TACK för att vi får låna denna underbara unge!! Vi hade några härliga dagar i husvagnen med besök i Furuvik, Lövstabruk mm. Inga trotsutbrott, ingen matvägran och inte mycket tjat. Istället många roliga kommentarer, många 4-års-"varför?" och mycket skratt!

När det kommer att bli dags för Molly att få följa med i husvagnen, tyckte Alex att "hon kan väl sova mellan er i er säng?!".

Kramar till hela familjen Bentley!

2010-07-26 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0