Bloggkoma

Jag får ofta en massa ideér i huvudet om vad jag ska skriva på bloggen. Sen när jag väl sitter vid datorn är det som bortblåst. Hur dåligt minne kan man ha?

På helgerna är det svårt att hinna med, ja på veckodagarna också faktiskt. Tiden går alldeles på tok för fort och jag får nästan lite panik och vill stoppa tiden! Eller i alla fall sakta ner den betydligt!

Vi håller på att fixa lite med vår altan. Nytt trä sitter uppe och taket levereras vilken dag som helst. Trätrallen ligger staplad och väntar på att skruvas dit och bli en härlig altan. Jag längtar så! Kanske kommer jag trivas bättre i trädgården sen? Nu tycker jag mest att det är smutsigt och jobbigt med alla småkryp!

I lördags målade Richard och jag och barnen åkte till mina föräldrar för en härlig utedag. Alexander försöker att lära sig att gunga ordentligt och han hade roligt i timmar med en helikopter han fick i present (Tack Milton!). Numera finns det även en babygunga i ställningen och Molly älskar det. Hon ser så rolig ut där hon sitter och faktiskt grymtar. När det går för sakta sparkar hon med benen och Alex springer dit och puttar på. Sen gråter hon av besvikelse när man tar ur henne ur gungan.
Vi promenerade till Lundhagen och Alex doppade både fötter, ben och sin rumpa. Det var väldigt kallt!

Igår blev det faktiskt en sväng till Ikea på sena eftermiddagen. Alex ville in på leklandet och vi andra shoppade lite saker till Mollys blivande rum. Mycket rosa blev det! Molly ska få flytta in senare i sommar, Richards föräldrar ska få använda hennes rum som gästrum en sista gång när de kommer om en månad.

Igår tog jag även bort Alexanders madrass från golvet i vårt sovrum. Han kommer in till oss varje natt. Och numera ganska tidigt. Nu började kampen inatt, att gå tillbaka med honom till hans rum för att somna om där. Det blev en hel del protester men gick ganska bra ändå. Jag somnade visst också på hans golv. Inte så skönt.
Sen kom han igen, då var det tidig morgon och helt ok att få lägga sig på favoritplatsen. Vid mina fötter!

Så tar vi nya tag inatt igen. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0