En cell-sam historia

För några dagar sedan slog sig Alex på dagis. Han började blöda på tummen.
Sen när vi tittade under plåstret så blev han rädd när det såg lite äckligt ut. Efter det började en kamp om plåster av eller på, samt att få tvätta det lilla, lilla såret.
Nu jämnför han sina tummar och är faschinerad över att de nu ser likadana ut igen. Det har "gått ihop" som han själv säger.

Detta har även resulterat i tusen frågor om kroppen...
-Har vi blod bakom ögonen?
-Varför är min axel hård?
-Varför gör vi såhär (blinkar)?
-Varför är min mage mjuk?
Och så vidare.
Han synar sin kropp. Han synar våra kroppar.
Minsta lilla märke, så undrar han hur det kommit dit? Och när kommer det gå bort?
Så fort han slår sig så kollar han läget och säger "Ingen fara mamma, det kommer ingen blod"

Nu tryter både min kunskap och min fantasi, så jag skaffar hjälp.
Har beställt denna DVD-boxen, minns ni "En cell-sam historia"?




Bilden är lånad från discshop.se, där den går att beställa fraktfritt innan fredag!

Kommentarer
Postat av: Bettan

O ja, den minns vi! Elsa älskar att se på den och man får själv svar på ganska många frågor. ;-)

2010-06-24 @ 12:48:02
Postat av: Frida

Jaa åh den var ju hur bra som helst.

Roligt!

2010-06-24 @ 22:52:08
URL: http://mamastar.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja!! Jag älskade den när jag var liten, vill se den igen, du får spara tills jag kommer hem i jul!

2010-06-25 @ 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0